blondie vs brunett

JAAAA Nu har jag bestämt mej.. Nu ska jag göra det! Det jag aldrig trodde skulle hända i hela mitt liv, eftersom jag är en riktig fegis.
Man lever bara en gång. Antagligen kommer jag skratta ihjäl mej! haha!  Men vem vet, jag kanske trivs?!

Läskigt hur fort tiden går.

Idag har jag badat på en riktig strand för första gången på hela sommaren! Dammsjön. =) Smockat med folk var det.. Men det är så det ska vara om man är på en riktig strand... Riktigt trevlig helg har jag haft. Vi åkte till mamma och dom igår, martin och jag. Morbror micke och familj kom också och hälsade på och grilla med oss. Jätte skoj. Sen blev det kortspel..
Och idag var vi iväg och bada hela gänget.. =) Mysigt värre. Träffade nettan, barnen  och Emil där också precis som jag hoppades på. Men det var inte lätt och hitta dom må du tro =P Och inte funkade det att ringa heller.. Men det gick ju bra tillslut.
Vad rädd nettan var för allting!! haha. sluta tönta runt sådär! =) Emilia var jätte duktig och simma och Lilly höll på och tappa en tand =D Va stora tjejerna börjar bli.. Läskigt nästan, hur fort tiden går.


trökiga jag har inte tagit nå kort idag.. Typiskt mej och glömma!


Besökare

Nu har mamma, mina bröder och Lotta varit här på besök.. Jodå det var trevligt. Vi grilla hamburgare och dona..  
Haha som tur är sa inte Lotta nåt om blommorna jag fått  av henne.. Stora fina blommor, men dom såg väl inte lika fina ut nu som dom gjorde då. höhö!
Ja så illa är det väl inte heller. Men hon är lite sådär, ja lite av en blomfanatiker ,eller hur man nu ska uttrycka det..

Farmor!.. Vad ska man göra? Det blir nog bra det där.. fan, man får hoppas på det bästa bara.. Kan inte göra mer i sånna här tider.. Tänker på dej iaf.
Och pappa sen då! Han mår nog inte så bra han heller.. Lär ringa en sväng till honom sen tror jag. Besvärligt värre nu =(


skakis.

Jag vet att jag skulle ha skrivit igår om visafton i Huln. Men helt ärligt så var jag så Jävla bakis att jag Visste inte vad jag hette en gång. =P usch för och vara bakis och skakis! Men efter ett rop på hjälp (alltså ullrik) och skitning på dass, så blev det något bättre.. Hinkade i mej vatten efter det och sen så var jag som en ny människa.. Ja nästan iaf. Det tog väl en värktablett, en pizza och en liten avduschning, innan jag blev så gott som återställd på riktigt.. Jag lovar, ögonen stog åt alla håll och kanter. Och ont i skallen har jag fortfarande. Fick ju en cykel över huvudet när jag låg på marken. Vet ej hur jag kom ner på marken från första början.. Men DUNK sa det! Ajajaj.. sadeln rätt i tinningen! Vi som skrattade och hade skoj! Det var ju skoj även efter sen också, men ändå.. Jag sa god natt ganska snart efter det. Tror klockan blev 9 eller nåt.. ojojoj! Vi hade vart på väg hem ett tag då, så jag gick.. Martin blev kvar till mitt på dagen..

I år var det faktiskt ganska kul ändå .. Vi spela och sjöng i det där Partytältet så jag vet inte vad.. =) Men det får fan inte bli någon vana att bli uppe så sent..




förresten jag har köpt en ny väska hihi.. är jätte nöjd!



Folk hör inte ens vad jag säger..

Så skönt.. Har jobbat mitt sista pass nu för helgen.. I ett helt dygn har jag jobbat. =P usch! men som sagt nu är det helg iaf!
Sitter och dricker min första cider nu, jag ska in och duscha sen tänkte jag. Vi ska upp till "Huln" som det heter..
Alla bara VA! när jag säger det..ingen som vet vart det ligger.. Eller jo här omkring vet folk vad det är såklart.. men inte i Blge tex. Där hör dom inte ens vad jag säger höhö.. Det är i Huln som Martins pappa och så lite andra folk härifrån har stugor.
Ja nå liknande Sommarstugor.. Fast det är ju inte direkt nå långt bort. hmm.

nej det får bli kort blogg idag.. berättar mer i möra! =) hoj

en ensam liten flicka för tillfället. =)

Jaha då var man ensam hemma då.. Martin är i Orsa på "orsayran" och spelar och har roligt. önskade jag också kunde få vara med.. Roligare  än att sitta här mitt i natta helt sj iaf! Det är helt otroligt skit tråkigt, faktiskt =P.
Eller ja Setzer är ju hemma iofs.. =)  (min älskade lilla kattson) Han som inte gillar  granar hahaha.. (se blogg längre ner) Men ska man jobba så ska man.. härligt och dra in lite kosing iaf! =) för jag har ju inget fast jobb än, så man tager vad man får! tyvärr lär man det. Men en sak är då säkert, att jag kommer inte jobba som personlig assistent hela livet.. Ska väl lämna en ansökan till Pyramidbageriet här bredvid.. Kan inte tänka mej sj som nån som står och bakar hårdbröd hela dagarna.. Haha! men jag ska söka åtminstone, så får vi se vad som händer sen! Det är en början, eller? Jag som en dag ska bli nya Britney Spears! JOOOOO VIIISST! Eller veterinär! hahahahaha Drömma kan man ju.. =P
Nej nu tror jag att jag måste kolla en sväng  på ams och försöka hitta nå roligt jobb.. Skulle bli mäkta förvånad om det finns nå nytt där.



Hihi mysigt värre!

Rhapsody i Dalhalla

Då har man sett Rhapsody in rock nu då =) Och inte på vilken plats som helst heller.. Det var i Dalhalla! Jag tror faktiskt inte att det hade varit lika bra om vi hade sett det någon annanstans. Det var jätte fint! Och konserten var Jätte bra! kunde nog inte bli så mkt bättre..någon mer artist kanske..
Det var Charlotte Perrelli, i sina små kläder, LaGaylia Frazier (som får toppbetyg av mej) , och sofia källgren. Tillsammans skulle dom föreställa nå Diva trio typ.. tyckte inte det blev så divigt faktiskt.. men men.. Och så var det Linda Lampenius, Lennie Norman, komiker, (ist för Mikael Tornving, tråkigt nog) var också med.. rolig emellanåt men mest trökig och riktade sig till gamla gubbar.. Fast och andra sidan är det ju mest pensionärer som kollar på det där. Musikalartisten Peter Johansson gjorde några nummer också. Jag hade aldrig hört talas om honom innan. Konstigt egentligen, eftersom jag tycker så mkt om musikaler.. men så var det iallafall.
Inte hade jag hört talas om Pablo Cepeda heller.. Men det som jag såg mest fram emot var Team Cans =) blev lite besviken kanske, det var inte riktigt som jag tänkt mej, men det gör ingenting. nu har jag hört dom live iaf
Och så var det ju självaste Robert Wells såklart.. 



Martin och jag



Kolla så vackert







RHAPSODY IN ROCK!





Charlotte Perrelli, LaGaylia Frazier, Sofia Källgren


Linda Lampenius


semestertider! oooo vilken orginell rubrik jag kom på! hrrmm

Hoho!
Här är jag igen!
usch har jobbat idag.. drygt i den här värmen. men men, ska man ha pengar så lär man.. fast nu är det iaf semester =) åtminstone i en vecka. och nån dag. hehe! älskling han har semester från och med NU på sekunden, och fyra veckor framåt. lyllo!

AAAAAAH tog en klunk vin nu med min darling.. gott! höhö! ja vi ska inte bli fulla! vi ska bara götta oss lite.. =)
för övrigt kommer vi nog inte göra så mkt annat än att sitta  här och uggla. gå på nån fest och köra in lite ved möjligen.. på onsdag ska vi på Rhapsody in rock iaf, som går av stapeln i dalhalla. det är ju alltid något...


och nu är det slut på ord i min hjärna så jag tänker avsluta för idag.. ta några klunkar vin till. vad som händer sen det får vi se! =) ha det gött  Amen! 


RSS 2.0