Höst..

Fullkomligt älskar att hösten är här! Måste ju få påstå att den är här nu =) Älskar allt som har med den och göra. Myspys på kvällarna med ljus och te, höstkläder, lagom varmt/kallt och julen närmar sej!

Kalla mej konstig, men I LOVE IT!

Måsten..

Hej hopp..
Sitter och dricker kaffe och filosoferar lite.. Väntar på att Martin ska komma hem från spelning i Norge så jag får någon att prata och umgås med. Har tråkigt i min ensamhet. Hade behövt någon att ha tråkigt med tror jag..
Känner inte alls för någonting egentligen, men det blir så mkt bättre ändå med sällskap bara man tar sej för. Vet ju det!
Skolstart för min del i morgon.. Är inte alls redo känner jag. Har beställt lite böcker idag.
Har bara ETT ÅR kvar nu så jag ska bara kämpa lite till.. SEN så är jag lärare.. Då kanske man äntligen kan få tjäna lite pengar. Har varit fattiglapp hela sommaren trots jobb. Rimar ju inte bra att man är utan pengar när man faktiskt har jobbat, men man blir inte rik inom kommunalt arbete och speciellt inte när man inte jobbat så väldigt mycket. Inte är det som förra året iaf. Hade mkt då, så ska inte klaga.. Har ju i och med det faktiskt kunna haft roliga saker för mej också. Har ju ändå sommarlov! Har det i några timmar till! ;)
Näe! Lär hänga tvätt nu..



I baktagen..

Sliten tjej idag.. Men glad ändå =) Det blev extremt sent (Eller tidigt på morgon om man så vill) för oss inatt..
La oss vid 7-8 tiden.. Puh! Bakade och spelade spel =) Det var riktigt nice!
Jag har bakat idag också. Inte muffins sim igår dock, utan scones. Guuuudars så gott det e!


20/8-2012

Vilka underbara vänner jag har.. Har spenderat hela dagen med människor jag tycker om!
Det finns dagar då man bara behöver vara. Dagar då man verkligen behöver umgås med människor som gör att man mår bra.. Det är kärlek! =) Det började med att jag träffade Stinus på väg till Borlänge.....

Väl i Borlänge blev det lunchdejtade med denna gobit och hans mamma! <3




Sen blev det fika och tok med älskade Gulan och Tuss!

Det bli mycket egobilder..

Har svårt att vänja mej med nya frisyren.. Blir massa egokort för att väcka trivselkänslan, men det har inte lyckats än.. =/

Fredag..

Good morning..

Tänk att man ska vara pigg på morgon när man inte behöver gå upp.. Typiskt! Gick upp strax efter Martin åkte iväg till jobbet. Halv 6 med andra ord.. Det Finns ju faktiskt något positivt med det. Man kan ju exempelvis ta sej en Jogging-/Gåtur tidigt och ha det avklarat för dagen! Handla och slå på en tvätt.. Möjligen tar jag mej en promenad lite senare också men just nu känner jag att jag börjar bli trött igen.. Man känner det när man sätter sej ner och tar det lugnt! Det är ju nackdelen med det hela..
Annars då? Jo det e ju fredag idag! Härliga tider! Sill"tacos" och vin väntar till kvällen! Ska bli mysigt! Tror inte det blir några större påhitt än så! Men det räcker gott och väl! Sen vet man ju aldrig. Får helt enkelt se vad kvällen bjuder på!
kram på er!

Bye bye..

Nu är håret borta.. =P Bye bye långt hår!
Kommer ta tid att vänja sej och lära sej gör snygga frisyrer! Har försökt lite smått.

Flygfest..

Haft en underbar helg! Flygfesten var som vanligt helt otrolig.. Lite nya inslag fanns det också! Bland annat "Jet Pack man". Haha, vilken idiot! Flyger helt fritt i luften ett x antal meter..



Sen var ju självklart Viggen, Lansen, Draken, Gripen och F16 där.. Dom som låter så fruktansvärt! Dundrande kärlek!! Jag säger bara STACKARS VOVVAR som var på fältet! Förstår inte hur man kan ta med sej hundarna när vi själva lär hålla för öronen!
Mobilen orkar inte ta upp ljudet som blir så på videon blir det inte alls samma effekt som på plats!


Att klättra på vingarna var också ett nytt inslag..


Fick åka helikopter en vända! Skithäftigt! Vi åkte rakt över vårt hus! =)


Baltic Bees, Jet team var på plats..


Nu dröjer det ett tag innan det blir flygfest igen.. Men jag kommer vara där då också!

Flyga..

Då var det äntligen fredag!! Det är sista dagen på jobbet för sommaren också. Tänk att 8 veckor redan har gått! Känns riktigt trökigt faktiskt.. Är inte redo att börja plugga igen än! Har visserligen två veckor kvar/ledigt innan det sätter igång. Har det och flygfesten att se fram emot än så länge! =) kommer bli mkt fotande under flygshowen. Med nya objektivet kommer det bli KANON! =) Lägger nog upp dom här under söndagen. Om inte så blir det åtminstone på måndag!
Tänkte lägga in bilder från sist det var flygfest, men hittar inga.. =/ Vet inte vart dom har tagit vägen!

Frisyr..

Åh vad jag längtar till tisdag!! Längtar med skräckblandad förtjusning.. Trodde aldrig att jag skulle göra det men nu har jag bestämt mej för att testa en heeeeelt ny frisyr. En extremt kort! Jag som alltid har sagt att jag absolut aldrig skulle kunna klippa mej kort! Men man lever bara en gång Klart man ska testa!
Det blir kort på sidorna och längre upptill.. Man kan göra ganska mkt fränt med det! Orkar man inte så är det bara att slänga över det längre på sidan.

Ungefär såhär, men det långa som hon har på bilden ska vara lite kortare.. =)


*
Vad tror ni?? =) Gör jag bort mej då?

Födelsedagar..

Haha, såg att jag stavat fel i förra inlägget.. "LiteN blir stor" ska det stå! Inte "Lite blir stor" ;)

Men god morgon hörrni! Har haft fullt upp med massa födelsedagar och jobb de senaste dagarna.. Kusinen fyllde 13 år igår så jag var till Borlänge efter jobbet och firade henne lite! Usch vad tiden går fort!!! Hon är liksom 6 i mina ögon fortfarande!! Både hon och syrran har ju växt om mej för längesen ;)

Idag är ju inte heller vilken dag som helst! För det är sambons födelsedag! ;D Han fick sina presenter av mej igår kväll när han kom hem. Hade besök i söndags av båda våra familjer så vi firade honom då också.. Antar att han får lite besök idag med så jag lär väl snart ta och börja göra lite paj om det ska finnas något när de kommer! =) Både han och jag jobbar eftermiddag/kväll så vi tar det nu på förmiddagen..



Liten blir stor.

God morgon!! =)
Idag blir det 1-årskalas i Borlänge! Lilla Pontus blir stor grabb ;) Har lite problem med vad man ska köpa till en 1-årig liten kille! Kläder tror jag att jag skippar om inte jag hittar något extremt fint då! Har försökt hitta något här hemma i Vansbro men utan framgång så jag lär kolla i Borlänge! Börjar få lite panik! Men det går säkert bra! Har en ide iaf =)

Orsayra..

Jodå.. Nog är det lite tråkigt att man aldrig kan följa med på saker under semestertider!! =/ Älskling och några kompisar åker iväg på Orsayra idag och jag hade ju GÄRNA hängt på! Fick ett erbjudande att följa med till Rättvik på Classic car week också, men det går ju inte heller.. Ska upp 5-6 nånting imorgonbitti så jag kände att det inte var någon ide att ens försöka! Tur man får se fram emot flygfesten iaf!!
För den som undrar så älskar jag mitt jobb och är glad över att ha något över sommarn överhuvudtaget, men det är lite trök när vännerna och sambon åker iväg på kul grejer och en annan inte kan bli med! Men det ska det snart bli ändring på! =) Snart är jag klar med skolan och då kanske man äntligen kan få lite semesterkänsla på riktigt! Tihiii!



RSS 2.0