Skulle minsann..

Det är ju så jäkla roligt och få se gamla bilder som man helt har glömt bort.. Tiden går så fort!
Darlings gamla dator blev ölad i och nu äntligen får vi se old pictures igen. =)
Det är bland annat på Setzer, bara några veckor gammal, och en bild jag helt förträngt på mej och tussan.

Tuss och jag..
 


Setzer busar med brorsan..



Gud så liten han varit, älskade Setzie! Saknar honom så otroligt!



När han blev större skulle han minsann vara med överallt! =)

Söndag..

Söndag..

Hej och god morgon =) sovit gott? Det har jag gjort!
Haft en härlig helg. Inte hänt något speciellt och därför denna tystnad från mej.
I veckan blir det fullt upp med plugg och en massa åkande hit och dit! Hoppas kunna ta bilen nån dag.
Vore skönt och slippa buss iaf en gång..

Kaffe står på schemat nu! Det har tystnat i bryggaren och det säger mej att det är klart. Den låter verkligen nå fruktansvärt.

Ni får ha en bra dag så hörs vi sen..


Angelica tipsar..

Vill tipsa om en underbar aktivitet man kan roa sej med oavsett om det är helg eller en helt vanlig vardag.. Bowling! =)

Är lite avis på Darling just nu (som jag trodde skulle vara i Borlänge) som är i Malung och bowlar med jobbet. hehe! Dom kommer nog vara där under discobowling. Ganska fränt faktiskt!


Hatar tidiga mornar.. Iaf om man m

69f38b63bfa64a2b3d065af6005ffd19.png

Hatar tidiga mornar.. Iaf om man måste iväg och får sitta och vänta på bussbyte i över en timme i borlänge.. Får varma sej med kaffe helt enkelt!


Får vänta..

Åh nu blev jag lite deppig faktiskt. Lilla Viper inte kan komma till oss i morgon. =(

Han har varit geggig i ögonen och idag när han var till veterinären så misstänkte dom klamydia. En vecka till då i väntan på provsvar!
Katter kan få det redan från födseln om det ligger latent hos mamman..

Håller tummarna att det är så! Då går det att behandla iaf! Tyvärr kan det ju bli så här. Lite tråkigt när man går och väntar bara. Ja ni förstår vad jag menar!

Nu får han krya på sej lilla goingen..

Angelica tipsar..

Ett litet frukosttips från mej så här på morgonen =)
Fil och banan! Riktigt gott och nyttigt..


ny familjemedlem..


Fredag får vi en ny familjemedlem!!
Det gick kanonbra hos Ida, alltså uppfödaren (kika in hos dom HÄR), och det verkade ärligt, seriöst och hon var trevlig och lättsam att prata med.. Känns så otroligt bra! Kunde inte stå emot lilla Vipers charm. =)
På Fredag kommer ni få en massa uppdatering om vår nykomling, räkna med det. ;)

Nu lär jag väl försöka bli klar med uppsatsen jag har kvar om "läraryrket och vetenskapligt förhållningssätt". Det enda jag har kvar på min "måste göra" lista.
Efter det kan jag ta det lugnt och det blir nog en filmkväll faktiskt.. =)


Ge mej gärna lite tips!



 


Radio..

Sitter och lyssnar på mixmegapol och morgonmyser (som vanligt).. Eva Röse var nyss gäst och jag slogs av hur extremt härlig och snäll hon verkar vara! Har aldrig hört någon intervju med henne tidigare.

Hon ses i filmer som bland annat Eva och Adam, Göta kanal och Rallybrudar.. Riktigt duktig är hon!

Dessutom är hon tydligen ambassadör i UNICEF sedan 2007 (enligt Wiki), och det var någonting jag inte visste faktiskt!

dvdhuset.no




Nu tycker jag det har blivit lite väl mycket lånade av bilder här för och vara en smått fotoblogg =P
För att kika in mina egna bilder (ja, inte på Eva Röse såklart) så finns en kategori som heter just, "Foto".

Katt..

Det pirrar i magen lite... Imorgon ska jag åka och kika på en katt! En renrasig norsk skogskatt!
Hoppas det känns lika bra då som det gör nu. Han heter Viper, men det blir kanske ändrat. Vet inte riktigt än!
Först ska vi se att det blir av också över huvudtaget

En riktig liten going verkar han vara när jag pratade med uppfödaren iaf och riktigt stilig på bilderna..


Tisdag..

Helt otroligt! =) Här sitter jag kl kvart i 6 på morgonen och är inte ens trött! Behöver inte vara uppe nu egentligen för jag har hemmastudier, men fick nå ryck och steg upp och började plugga. Lär ju ligga i ordentligt nu när det är högskola det gäller! =)

När man ligger vaken sådär som jag gjorde i sängen, då dyker saker och ting upp i huvudet som man bara måste få ner på papper innan det glöms bort. Poff, borta!
Fick helt enkelt lov att stiga upp! =) Skönt och börja dagen på det viset faktiskt!

Kaffebryggaren skriker här bakom mej och jag tror den snart har gapat klart till och med *tittar bakåt och sen på skärmen igen*
Kaffe på morgonen är ständigt återkommande.. Ett måste!

Andra planer för dagen än plugg då?
Ska till vårdcentralen en sväng på eftermiddagen, hämta darling på jobbet, och sen vet jag inte alls..
Har ju som sagt hemmastudier, så det är väl i princip vad hela dagen kommer bestå av!

Vad har ni för planer för dagen?





tanke..

En tanke så här när kvällen närmar sej!
Varför blir man alltid mer godis -och onyttigtsugen på kvällarna..?
Åtminstone jag blir det.. Ska nog ta och dämpa det med lite frukt för det här börjar bli olidligt!



Tack..

Svar från förra inlägget! Visst var det Noomi Rapace och Joel kinnaman på bilderna! =)








Måste erkänna (och ni håller säkert med mej) att det blir så mycket roligare att blogga och iaf jag blir mer inspirerad när man får respons..
Tack Karin som tyckte det var värt att lägga upp mitt förra inlägg på blogg.se´s förstasida! =)


Guldbagge..

Ni har väl inte missat att Guldbaggegalan går av stapeln ikväll? =) Sänds på svt1 kl 20.00! Det ska då jag absolut kolla på! 2009 sägs vara sveriges filmår! 
I taket lyser stjärnorna, Wallander-Hämnden, Mammut, Johan Falk filmerna och dom tre millenium filmerna är bara några exempel på Svenska guldkorn år 2009!

Vilken blir Årets bästa film?

 
bilder lånade


Tror denna tjej kommer ta hem priset för bästa kvinnliga huvudroll..

bild från zimbio
manipulerad av mej


Och jag tror  att denna kille kommer ta hem priset för bästa manliga biroll..

Bild lånad.
manipulerad av mej

Ser ni vilka det är? ;)


Sängbord..

God morgon! =)
Sitter här med en kaffekopp i handen och myser lite.. Kikar runt på sängbord. hittar faktiskt inte så mkt fint måste jag säga. Har hittat nån fin på Pk´s möbler, men njaaa..

Mina krav:
Ganska mörkt trä med plats för stående sänglampa.
Minst en låda och en hylla att lägga tidningar och annat på/i..




Ice age..

Skäms lite för och säga det, men varken jag eller martin har sett Ice age filmerna än. =S
Det ska vi nog råda bot på idag.. ;)
Ice age maraton ikväll förhoppningavis.. Både 1, 2 och 3
För er som sett dom, vilken var bäst?


Resa..

Thailand eller Egypten? Tigrar eller pyramider?
Ska till båda ställena, men vad ska man börja med?




Bilder från:
sistaminutenres.se
thailandair.se
abatross-travel.se
reslust.se

Torsdag..

Torsdag idag då =) Har varit en skön hemmadag! Har pluggat, diskat, tvättat och skottat bort plogkanten som blir vid utfarten efter plogbilen här.. Trök!
Har fikat och snackat strunt med Lillemor fram tills nu och sitter här ensam igen då!
Tur darling slutar lite tidigare idag ;)

Jag måste vara världens mest sällskapssjukna människa som finns.. 

Vad har ni för er?

 








När andra..

När andra klickar hem kläder, får jag lov att klicka hem....



Just det.. Skolböcker!

Frälst..

Home sweet home!
Käkat, röjt undan lite ärenden och sitter nu med en kopp kaffe i handen. Kan det bli bättre?
Jo pengar på kontot skulle inte skada alls iofs! =) Men äh pengar är inte allt.. Mycket, men inte allt!



Har blivit frälst i en låt med (hör och häpna) Beyoncé..
Hon har gjort några bra absolut, men är definitivt inte en av mina favoriter!
Jag har min kusin och faster att tacka för det haha!
Ni vet ju hur jag brukar antingen gilla text eller så är det melodin jag fastnar för.. Nu är det melodin som jag tycker om..


 

Rusa..

God morgon!

Gud så skönt det var och få sova lite idag..
Det blir 2 timmar i skolan idag, sen åker jag hem och får faktiskt sova hur länge jag vill i morgon för då har dom bara inspelade föreläsningar. =) Så jäkla skönt!

Nej hörrni nu måste jag faktiskt rusa till bussen..
Ni får ha det så bra idag! Hörs när jag kommer hem igen..

Angelica tipsar..

Längesen jag körde en "Angelica tipsar" nu =)
Ska ge er tedrickare där ute ett tips!

LIPTON GREEN TEA
Det är ett riktigt fräscht te som finns i olika smaker så som citrus, mint, och orient för och nämna några..
Har ni inte testat så gör det!





Grönt te:
Kommer från plantan Camellia sinesis precis som vanligt te, men bladen dödas snabbt, som gör att fler näringsämnen bevaras.
Det ska vara bra mot bland annat cancersjukdomar och underlätta vid viktnedgång.. 

Källa




Känns bra..

Hej! =)
Sitter hos mammsen igen nu med en kaffe och plugg i högsta hugg!
Tror det blir hemgång om en timme cirka. Hatar att pendla, men efter idag så känns det mycket bättre.
Kanske beror på läraren som höll föredraget/introduktionen lite också.. =P Märks att dom är pedagoger!
Fick reda på att vi kommer ha mer VFU (verksamhetsförlagd utbildning) än vad jag först trodde.
Ska bli riktigt kul!!

Nu ska mammi  ha datorn en stund, men kommer uppdatera mer hemma =)

Kväll..



Myspys kväll för mej själv här hemma efter en lång dag! Eller den har känts oerhört lång iaf, med allt nytt och så pendlingen!
Registreringen gick jättebra, och faktiskt så spenderade jag inte mer än 2 timmar i Falun.
Åkte till fasteraster efter det och där åt vi lunch och gick till affären sen för en liten efterrätt! 
Bussade hem vid halv fem, och nu sitter jag här med fötterna i ett skönt fotbad och pluggar.
Ja, jag har redan börjat med det faktiskt! =) Duktig jag! Tänkte jag skulle bli färdig med det som ska göras denna vecka i pluggväg så man har hela helgen ledig sen..



Nu Design: Simon och Tomas


Imorgon..

Imorgon smäller det! Då börjar jag plugga igen.
Är lite nervös om jag ska vara ärlig.. Tror jag är ganska väl förberedd iaf och hoppas pendlingen inte blir för jobbig.. Är nog det jag är mest orolig över. Men ska fan klara det =)

Behöver ju inte tänka nå mer på det nu! Ska släppa det och bara ta det lugnt ikväll.
Blir snart lökpaj som mammsen har gjort, (vi åker tillsammans i morgonbitti så jag tänkte sova här inatt)
och sen lite senare antar jag att andra Johan Falk filmen väntar. Jag och darling har ju redan sett allihopa, men skadar inte och se igen. Eller vad säger ni? =)

Ska ta och vara lite trevlig och umgås med folket här nu..
Ni får såklart höra allt om morgondagen när jag är på hemmaplan igen!


Trevligt..

Morning!
Sovit gott? Det har jag gjort faktiskt, trots mensvärk utan dess like! =S

Kvällen igår bestog av spel, spel och åter spel hos Martins mammas familj!
Först V75 (5 rätt denna gång) och en pizza från nya pizzerian till det! Sen blev det en massa kortspel och yatzy.. Trevlig lördagskväll med andra ord!


Lärarroll..

Behöver jag oroa mej över om jag kommer passa in i lärarrollen framöver? ;)


Blir det?

Blogghumöret är inte på topp.. Varför vet jag inte. Kanske blir bättre under dagen. Får hoppas det!
Är på väg och ska åka in till Vansbro en sväng snart.
Det har öppnat en ny resturang där, eller om det är pizzeria eller nåt vet inte riktigt, som vi ska testa nångång. Kanske blir lite senare idag till och med!

Annars händer det faktiskt inte så mycket just nu! Trökigt värre!

Vad ska ni hitta på? Blir det Party kanske?

Klänning..

Längtar till sommar och värme nu!!
Som ni vet är inte jag så mkt för klänningar.. Men jag har hittat en görfin sommrig jag skulle kunna tänka mej använda när/om vi åker utomlands.. Ja eller i sommar bara helt enkelt.



Den kommer från Bubbleroom och kostar 299kr
Se mer HÄR!


Väntar..

God morgon på er!
Sitter här och smuttar på (hör och häpna) mitt te och käkar lite banan! =)  Brukar alltid ta kaffe, men nog är väl te nyttigare va?

Usch jag bara väntar och väntar på att få börja plugga igen (högskola, lärarprogrammet) nu! Längtar faktiskt, men börjar bli lite nervös också trots att jag varit med om det förut! På Måndag smäller det!
Blir väldigt rastlös här hemma av att inte ha något nyttigt och göra på dagarna.
Vill bara börja nu, så jag kan få sluta nånång, (Ska läsa i 3,5 år) så jag sen äntligen kan få börja jobba! Förstår ni hur jag menar?
Ströjobb är ju inget att sträva efter kan jag säga..

Nu blev det lite trökigt här känner jag. Är igentligen både pigg och väldigt uppåt idag, tack och lov, till skillnad från igår kväll som då berodde på ett brev. Försökte så gott jag kunde ändå =) Var så irriterad så ni anar inte!
Ska ringa och ta itu med det precis nu efter det här inlägget så man får det ur världen.

Ni får ha det så bra så länge!


Nej det är inte te i muggen på bilden =) Den är från en annan morgon..





Svar..

Rätt svar är Räksmörgås..
Med färska räkor! =) Så jäkla gott!

Bröd= Siktkaka

Räkor
sallad
tomat
gurka
ägg
majonäs
ost

Helst en skiva citron också, men vi hade ingen hemma..


Kan ni gissa?

Kan ni gissa vad vi håller på och gör för gott? ;)


på väg hem. Tänk att det är så myc

0-6cdefab7a8c9e65d5020ef05e78ebc93.png

på väg hem. Tänk att det är så mycket skönare att åka tåg än buss..


Bilder..

Jäklar så morgontrött jag har blivit.. Men uppe är jag trots allt =) Börjar så smått piggna till faktiskt!
Ska till Borlänge idag och hälsa på innan jag får fullt upp med rapporter och tentor.
Dom jag ska hälsa på kommer nog inte heller ha så mycket tid över snart då en bäbis väntar vilken dag som helst!


Kvällen igår bestog av att kolla igenom alla bilder på datorn och bränna ner på skiva.. ÄNTLIGEN är det gjort =) Litar inte riktigt på att den här datorn håller så länge till nämligen.
Allt ligger också numera på en extern hårddisk för och vara extra säker. Ska så småningom få allt i riktiga foton. Bara jag får råd!
Räknade på hur mkt det skulle kunna kosta. Runt 1500-1700kr kommer det gå på! Det är det värt!



Har ni någon backup på era bilder? Har ni inte det så tycker jag absolut ni ska göra det!


Tänker på dej extra mycket idag..

Skänker dej extra mycket tanke idag Molly. Tänker på dej och Setzer hela tiden, men extra mycket idag eftersom det är ett år sen du gick bort! Matte och Husse saknar dej så otroligt mycket!

Hoppas för allt i världen att ni har det underbart uppe i katthimlen tillsammans du och Setzer.. Älskar er så förbannat mycket!
Livet är bra orättvist ibland!

 







Mysterium..

Okej då var det bara 4 dagar kvar till skolan börjar..
Hämtade böckerna igår som jag beställt så kanske ska förbereda mej lite genom att kika i dom idag.
Högskolan är verkligen ingen dans på rosor kan jag säga och det är skit viktigt att vara väl förberedd. Sist hade jag inte ens köpt böcker innan start.
 
Hade planer på att kanske åka till Borlänge idag, men jag tror jag tar det imorgon ist.
Har lite och göra plus en sen uppstigning ju.. =(
Städade inte i badrummet igår (Det värsta som finns) som jag hade planerat, så det lär jag också göra. Hela huset behöver sej en omgång igen.

Hur kan det bli så skitigt/dammigt på en gång när vi bara är två personer i hushållet? Dagens mysterium!?



Inte en enda..

Ska jag vara ärlig blev jag inte nöjd med en enda bild jag tog idag..
Skit trökigt när det blir så. Fick liksom ingen känsla i bilderna på nå vis.


Vinter..

Dags för vinterfotografering..
Ska bege mej ut i kylan nu tänkte jag, och förhoppningsvis får jag några vackra vinterbilder! =)


Tisdag..

God morgon!
Är lika pigg idag som igår morse. Skönt det!
En bra frukost tror jag att jag fick till också minsann.. Fil med hallon och blåbär, och så kaffe ofcourse!



Planer för dagen:

1. byta tid för cellprov
2. tvätta
3. städa toan
4. ut på promenad och ta vinterbilder
5. laga mat
6. posta två brev. Ett av breven
7. hämta skolböcker jag beställt

Scones


Bakning på G =) Tänkte göra lite scones! Så jäkla gott..
Resultat och recept får ni så fort det är klart!
Är medveten om att det är ganska enkelt egentligen, men faktiskt så fick jag lov att leta upp ett recept..
Så nu blir det alltså ett recept från www.recept.nu


100g smör
8 dl vetemjöl
1 dl havregryn

5 tsk bakpulver
1 tsk salt
1 msk socker
4 dl mjölk eller yoghurt

Slå på ugnen på 175 grader. 
Häll i alla ingredienser i en bunke och knåda till en kladdig deg.
Smöra en plåt och lägg sedan upp 8 stora bollar av degen på plåten.
Mjöla händerna och platta till dom en aning bara.
In i mitten av ugnen och grädda i ca 15-25 minuter.


Before:


After:


Blev KANON gott =)

Afrikansk..

Hemma igen då! Precis käkat =)
Gick ju bra det där.. Veterinären var lite knas, men bra ;) Så nu är man trygg i och besöka det stället när jag sj skaffar katt/hund eller vad det nu blir för nåt! =)
Såg faktiskt en Afrikansk Pygméigelkott till salu i morse i dalarna som jag vart sugen på =)
Typiskt mej och fastna för annorlunda saker och som ni märker även annorlunda djur..

Måste bara påpeka att vanliga svenska kottar är fridlysta och går alltså inte (får inte) att ha som husdjur!
Och bilden är inte från annonsen jag såg.



Bild lånad från nwt.se

Hopp..

Hej gott folk! =)
Idag är jag ingen sjusovare minsann.. Nej 8a sovare är vad jag är! Skönt och komma upp i tid for ones! =)
Sitter just nu här i min ensamhet och dricker mitt morgonkaffe och käkar lite fil. Ska snart in med huvudet i duschen och sen vänta på att min älskade sannis dyker upp.
Ska göra henne sällskap nu när hennes små kattsingar ska kastreras.
Har ändå inget nyttigt att göra om dagarna för tillfället, förutom städa och tvätta.

Måste passa på och umgås medans jag kan för snart kommer det vara fullt upp igen i veckorna. Börjar ju studera igen nästa Måndag =)
Som ni kanske märkt så har sysselsättningen i sidopanelen ändrats lite.
Pluggar alltså inte längre till systemvetare, utan jag kommer nästa måndag börja plugga till lärare på högskolan i Falun ist! =) 
Vilket extremt hopp kanske ni tycker nu, från systemvetare till lärare, men faktum är att jag helt enkelt har så många olika intressen bara..


Nej hörrni nu lär jag sätta igång lite! Min älskade sandra kommer ganska snart och jag lär hinna med ett telefomsamtal också innan duschen.

Ha det riktigt bra idag så hörs vi sen!

Angelica tipsar..

Nu när det är så kallt så vill man ju göra allt för att få lite extra värme.
Ett tips från mej! Täta fönstren med t ex gamla handdukar i någon snygg färg som du klipper till i lagom storlek, eller nåt liknande!
Kanske inte så snyggt men det funkar.
Har gått från 20.2 till 20.8 nu på bara en timme! Dessutom har det blivit 2 grader kallare ute, så det hjälper faktiskt..











Så här i kallan..

Morning morning! Nyvaken och glad! Allt bra med er?
Själv är jag lite förkyld, och jag vet inte om den plötsliga hörselnedsättningen jag fick nyss i vänster öra beror på det kanske? Det får man verkligen hoppas..
Helt plötsligt (som med ett knäpp med fingrarna) Var jag nästan döv på vänster öra. =S
Darling fick så för någon dag sen han med så jag antar att det bara är förkylningen iaf.
Annars är det riktigt bra!

Planer för dagen..
Ja jag vet inte riktigt. Lite dammsugning och tvättning. Inget speciellt med andra ord. Det är ju ändå Söndag =)
En myssöndag blir det nog att se fram emot så här i kallan!

Tror det bor..

Jag tror det bor en speldjävul i oss alla..




Uppdatering:
Vart bara 2 rätt =P


Nyttigheter..

Nu är vi äntligen klara med att plocka bort julen här hemma. =) Tänk va ett hem kan förändras med lite färg, nya gardiner och dukar.
Tycker vi är värda lite vila och mat nu! 



Nyttig mat är det också!  =) Kyckling och sallad.  Mumma!! 

Jag tror på att skippa kolhydrater om man ska gå ner i vikt (alltså ris, pasta, bröd och socker t ex) och hoppas kunna hålla det hela året.
Ett av mina nyårslöften var ju att minska på godis, men lika mycket ska jag även försöka äta nyttigare.



Let´s dance..

Ingen har väl missat säsongstarten av Let´s dance idag kl 20.00 på tv4.
Ska bli riktigt intressant och se Gudrun Schyman måste jag säga.. ;)


Wellas..

Som utlovat ska jag ge min åsikt om saltsprayen från Wella jag köpte i förrgår!

Jag säger så här! Ja det funkar, och luktar riktigt riktigt gott.
Spraya i hårbotten, massera lite och poff så har du volym! Håret la sej lite allt eftersom kvällen gick igår, men massera bara i hårbotten igen och du får samma volym på nytt.

Men nej, tror inte den kommer ersätta min volymemaster faktiskt! Den kommer jag fortfarande använda flitigt..


Aloe Vera

Tänkte ge er ett litet tips på bra hudlotion nu när vintern gör en torr och fnasig..
Välj en lotion med Aloe Vera, jag tror fasiken det är bra till allt!

Jag använder LDB.
Luktar riktigt gott och fungerar utmärkt.. Finns en uppsjö av olika varianter av LDB för den som kanske inte vill ha med just aloe vera.

Morgon..

God morgon! =) Sovit gott?
Det har jag, men i morse drömde jag en massa knas, så det blev inge mer sova för mej efter det.
Gör inget visserligen, men hade ju kunnat vakna på bättre sätt om man säger så..

Frukost avklarat för dagen! Blir och göra en del ärenden snart. Iväg till Vansbro och handla lite bland annat och sen kommer vi nog städa ut julen här hemma. Skönt när det är gjort!
 

nya frisyren.. mobilblogg

0-3905cee7dd72f8ddac2d7a8d2ab5f023.png

Jag är helnöjd fast utan lockar dådå. Det är snyggt med lockar, absolut, men jag passar fan inte i det alls!
Har klippt topparna, klippt upp och fått luggen fixad..


Uppdatering hemifrån:
Fick med mej den här hem från frissan också. Ocean Sprizz!
"Saltspray" som tydligen ska vara dunderbra för och få lite volym. Fick sånt i håret sist jag klippte mej (alltså inte denna gång) och det blev kanon bra då iaf!
 
Vet inte om hon använde just wella, men jag ska testa den här när jag duschat nästa gång, och då ska ni få en kommentar om den!

102kr hos Nikita


på väg till borlänge i 34 minus! B

5f2a347a59fa5ffd4f87bf754366753c.png

på väg till borlänge i 34 minus! Blir aldrig varmt i bilen ju! Och klippning på G!!


Gammalt..

Åh va roligt det är och lyssna på gammal nostalgimusik! Nostalgimusik för mej åtminstone.
Jag är väl inte så jättegammal än, men ändå.. =)
80-talister gillar det nog. 


Länkar:
Groove Coverage - She

Groove Coverage - Lullaby for love

Spice Girls - Mama

Spice Girls - Stop

Mark Oh - Stuck on you

...Och tänk alla bob marley låtar, aqua, Rednex, KENT, Celin Dion ja det finns hur mycket som helst!
Skulle kunna rabbla upp jättemkt, och i helt olika genre!

Att några av exemplen ovan som är länkade är lite nyare är jag medveten om. ;) (som "She" från 2007 t ex)


Termometer..

Vill ut och gå men det är ju så jäkla kallt!! Kallare ska det bli tydligen.. =O
Just nu står termometern på 23 minus!


Dröm så sött..

Ni får ursäkta den dåliga uppdateringen!
Har varit hos martins mammas familj och fastnade där med frågesport, film och pizza..
Fy oss.. Jag som skulle försöka gå ner lite i vikt igen efter uppgången under jul. Men jaja! =)
Man lever bara en gång..

Nu blir det sova för oss!
Puss och kram på er och dröm så sött!

DEL 1

Vet att det inte är dags riktigt än, men jag funderar på att kasta ut julen nu!
Vore skönt och ha det överstökat. Finns ju vissa som redan gjort det också.
Personen jag tänker på då, känner sej garanterat träffad nu. ;) Det gjorde hon nämligen för längesen.


Så var min jul 2009 i bilder..
DEL 1






Julafton..






 


Löften..



1. Börja springa mera igen.

2. Äta mindre godis.

3. Försöka spara pengar till en resa utomlands.


Tror ni jag kan hålla det ;)

Naglar..

Älskar fina naglar..! Man blir och känna sej så mycket kvinnligare.


Har använt depend (kort modell)


Dator..

God morgon!

Är riktigt pigg idag, gud så skönt! Lite skillnad mot igår.. =)
Dricker kaffe och bara njuter av en tidig morgon. Vaknade faktiskt redan kl 6!
Har blivit sena mornar nu under julhelgerna. Kan lätt bli så ;)
 
Tror jag ska kika in lite datorer idag om jag hinner iväg till Borlänge innan allt stänger, och se om jag hittar någon på mellandagsrean, medans den ändå håller på.. Min underbara älskade laptop måste jag tyvärr lägga till det förflutna nu och kan ju ha tur och hitta en ny på rea.
Darling har dator så jag kan låna under tiden, så det är ingen brådska.. Men man märker verkligen hur handikappad man blir utan den!

Vad är det som har hänt med min dator, undrar ni säkert nu?
Jo, det hände en liten olycka på nyår.. Behöver kanske inte gå in nå mer detaljerat om det.
Kan säga att det inte var jag som orsakade olyckan iaf, och bilder och annat som fanns på den går att få över till den nya jag så småningom kommer införskaffa! =)
Nå förslag på bra märke!? Jag funderar på en Acer?


nyårsnatt..

Hipp hipp hurra hurra hurra hurra!!
Då är man ett år äldre igen då.. Blev 23 år idag i förmiddags, för och vara exakt!
Det var väldigt vad folk firade mej i sverige inatt.. =) Med raketer och fest och allt! haha..

Hoppas ni hade en härlig och trevlig nyårsnatt!






RSS 2.0