bomba!

Nu får jag lägga in hur mkt bilder jag vill på kusinerna, för nu är bloggen lösenordsskyddad som ni kanske har märkt.. Höhö!

Ja det var iaf ett krav från janet B, så nu ska det bombas moahahahaha!








Nu blir säkert mackan förbannad på mej! =)










Angelica tipsar..

Sommarplåga 2010?
Train - Hey, soul sister






Dalatoppen..

Lyssna på och njut av Dalatoppens nya utmanare! Kan ni gissa vilka det är? ;)

För att lyssna på klippet *KLICK* Ungefär 6 minuter in i klippet så får ni höra Martin presentera bandet lite!
Låten kan ni lyssna och rösta på *HÄR* Ni hittar dom nästan längst ner på sidan och låten heter King Of Rock




planer..

Good morning!

dagens planer lyder som följer:

1   Hemtenta
2   promenad ev springning
3   tvätta
4   hemtenta
5   äta
6   hemtenta
7   hänga tvätt
8   hemtenta
9   ta paus i skrivandet av hemtenta
10 hemtenta
11 TV och kvällsmat
12 natti

Låter det som en kul dag?
Förresten! Är det någon mer än vi i Dala-Järna/Vansbro som har fått snö igen????




Hoppas inte..

Min älskade darling!


Kan ju hoppas han inte blir sur nu för att jag lägger ut den här bilden på honom.. ;)


Hört och sett på nyheterna..

Framöver kommer lärare få bära legitimation! Haha, fy fan så bra!
Dom/vi (Hur jag nu ska välja att uttrycka det, då jag inte är lärare riktigt än) behöver högre status i samhället faktiskt!


Måste vara..

Ett (egentligen helt värdelöst) litet morgoninlägg!

Sitter här med kaffe och en tallrik med fil och flingor (kellogg´s special K red berries, ska det vara).
Min älsklings sommarfrukost! =)
Kommer ni ihåg när jag tipsade om det förra året? Läs här!
Nog för att det är lite kallt än kan tyckas, men det måste ju vara ett tecken på att sommaren närmar sej?

Inte...

Inte morsan och hennes jäkla kamera nu igen asså!!


Fräna grabbar!? Första delen..

Gårdagens fotografering av grabbarna i Ms Röj, Första delen..


Gillar verkligen när det blir kontrast i bilderna, som den längst ner t ex!





Slut på påskledighet, Tisdag

morrn morrn!

Då var det slut på påskledigheten för dom flesta nu då.. Men det blir ju en kortvecka ändå så man får trösta sej med det! =) Ganska skönt och komma tillbaka till vardagen ibland också.
Jag sj får plugga lite hemifrån vilket är otroligt skönt! Ska läsa en hel del.. Hinner ju fixa lite här hemma mellan läsningen. Perfekt!

Fick ett litet fotojobb av darling och hans band igår. Tänkte visa bilder från det sen!

Längtar som tusan..

Beställning från netonnet till kameran! =)
Det blev ett UV filter då jag verkligen kände att jag hade behövt ett igår i Romme..
Och ett linsskydd blev det också! Mitt är spårlöst försvunnet = inte bra!!!




Har bestämt mej för att nästa investering till kameran får bli ett objektiv.. =)
Men det kan tyvärr inte bli än på ett tag.. Längtar som tusan!

Rommetravbana, Lördag 3/4




Sveriges populäraste, och nu mer pensionerade, trav- och kallblods häst Järvsöfaks var travets heders ambassadör på gårdagens trav i Romme..

Han är bland annat utsedd till årets häst 3 år i rad, och har blivit årets kallblod hela 12 ggr!
Har 201 segrar bakom sig av 234 starter.
Så otroligt ståtlig och det är inte konstigt att han är en populär avelshingst.
Han har 700 avkommor i Sverige och Norge.



Blev ingen vinst denna gång på V75 för min del.. Hade varit riktigt kul och få vinna när man fick chansen att få uppleva travet live! Men det kommer fler ggr.. Vilka som vann tänker jag inte ta upp för ni är säkert inte intresserade iaf! Säg till annars.. =)

Ni får lite bilder från gårdagen ist...


Nr 9 "Zoogiboy" och Nr 8 "Columbus Cafe"


Nr 11 "Canila C.J"




"Eldfaksen"! Kan ni ana vem farsan är? ;)




"Nu Pagadi* (DE)" segrade i 3e V75 loppet. Självklart hade jag spikat!








Vore nåt!

Morning morning! *gäsp*
Sitter med en kaffe i handen och försöker vakna till lite! Ska snart ta och fortsätta med pluggandet där jag avslutade igår. Har en observationsrapport plus en reflektion att göra! Vill bli klar med det NUNUNU!
I helgen SKA jag vara ledig så jag ska fanimej bli klar under dagen.
Den ska in på söndag så jag tänkte att jag skulle ägna söndagen åt att enbart korrigera. Ska på trav i morgon i Romme så jag vill inte behöva tänka på skolarbete då liksom!
Då ska jag ju ägna mej åt att bli miljonär ist. ;) Inte troligt men man kan ju få hoppas.. =)

Annars händer nog inget spännande just idag! Men man vet ju aldrig vad dagen har att komma med.
Kanske blir tagen av utomjordningar som ska utföra nå hemskt experiment eller nåt.. Kanske vinner en miljon på triss! Ja det vore nåt det..



Påsk..





Skärtorsdag idag mina vänner.. Tur man har barnasinnet kvar ibland! ;)



 



RSS 2.0