Känns inge bra..

God morgon!

Usch den här veckan har verkligen varit hektisk och dryg hittills.. Ja, det blir ju inte lugnare nu resterande dagar heller!
Det är läsning, VFU i 3 dagar, skriva planering, två seminarier och dessutom ska vi få fram frågeställningar och lämna in innan dom.. Det har bara gått 3 dagar (med idag) och det känns som att det har gått en hel vecka redan! Har hållt på från 7 på morgon tills jag gått och lagt mej i princip!
inget undantag idag heller. Kommer få skriva häcken av mej i eftermiddag/kväll..

Börjar tvivla på att jag kommer klara det här. Känns inge bra just nu..

Det roliga...

Gick ju kanon igår!!! =) Trodde jag skulle vara mer nervös än vad ja var!
Fick lite heta tips ;)

Det hela började med att vi fick berätta lite om vad ville med våra röster. Om det var något speciellt vi visste att vi ville förbättra eller jobba med t ex.
Sen började vi med lite enkla avslappningsövningar och sjöng upp lite grann..
Efter det fick vi börja sjunga på riktigt! Hon hjälpte oss lite undertiden vi sjöng.. Hur vi skulle tänka och göra och så!

Det tråkiga är att den där timmen gick väldigt fort! Kunde ha hållt på hur länge som helst, men det roliga har ju alltid ett slut.. Tror banemej att jag ska testa på igen nångång! Det blir så intensivt när man ska försöka trycka in så mkt i en enda lektion! "Speed dating" som hon kallade det...


Jaha nähä, lite kaffe på det här då!



Vem vet..

Sitter och dricker morgonkaffe! Mumma!
Känns lite bättre idag med allt.. Kanske för att man har fått sova för en gång skull!

Idag blir det en hemmadag med läsning och kika på lite föreläsningar via nätet. Sen blir det inte så mkt mer!
Ska bara ta det lugnt och längta till Lördag! =D Ska till Sthlm på sånglektion då! Ska bli otroligt häftigt att få träffa en sångcoach på riktigt!
Förhoppningsvis ger det något redan första gången.. Man kanske e för nervös?!
Det är Martins present från mej förra året. En lektion för två!
Både han och jag vill så jag tyckte det var en bra ide ;) Har velat sjunga hos en coach sen jag var barn, så det här är ganska stort för mej =)
Vem vet! Gillar jag det så kanske jag fortsätter hos någon här i närheten! Om det finns..


Tur..

Jag spyr på allt vad skola heter just nu!!!
Köpa böcker, Projekt, läsning, seminarier, VFU, innedagar, föreläsningar och B-uppsats.. Hur ska man orka och hinna!?
Ja, och här sitter jag! Dumt egentligen när jag behöver läsa.. Men man ska orka och kanske ha en gnutta lust också för och kunna ta in allt i skallen. Helt onödigt annars!
Det är alldeles för mkt och hålla reda på nu tycker jag.. Börjar bli övermäktigt! Det är inte bara skola heller..

För och hålla reda på vad som ska göras och när, vad som ska läsas, och för att kunna strukturera upp studierna så lär jag skriva ut alla papper och lägga i en hög nånstans så jag har det samlat!
Mitt i utskrivningen tar färgen slut så jag fick nyss lov att beställa nya patroner! Som om det inte redan gått en j*vla massa pengar.. Tur det mesta har gått till roliga saker! Men mkt är bara tråkiga utgifter.

TUR att man har sommarjobbat!!!

Förlåt för detta klagoinlägg! Behövs ibland!


Från en fotoshot tidigare i år..

Beautiful Bianca..


Äntligen!

Har fått min ziperall äntligen =D Gissa om jag blev glad när jag kom hem =)
Har inte mått bra idag så det var en trevlig överraskning!




Kommer antagligen bo i den här när jag e hemma och pluggar!!
För den som undrar vad det står nere på vänster ficka.. "anglalik" förstås =)

12 september

Toktrött idag.. Snoozade, vilket inte hör till vanligheterna!
Lollo hon undrade väl va sjutton matte höll på med egentligen. 3 ggr fick klockan ringa innan jag gick upp!

Blir en dag i Borlänge och träff med underbara vänner där! Ett möte väntar här hemma sen vid fyra.. Mindre roligt!
Plugg lär det väl också bli förstår jag. Jag får plugga ikväll och hoppas jag blir klar. Annars har jag ju 1 och en halv timmes bussresa att plugga på imorgon ;)
Att man kan plugga på bussen är nog det enda positiva med att pendla..

Nu: Kaffe och dusch!


Utgång och ninjor!

Vart utgång igår.. Var egentligen inte sugen överhuvudtaget, trött efter kryssning och så tror jag att jag håller på att bli förkyld igen, men ville träffa vänner som jag inte hunnit träffa på länge.
Visade sej bli en lyckad kväll trots allt =) Jag blir tokig om jag inte mår bra nästa helg! Ska till Sthlm och sjunga hos en sångpedagog då och vill ju såklart kunna sjunga också.. Vill inte missa tillfället då det e ganska dyrt för en lektion.. Men det är ju faktiskt Martin som ska dit egentligen! Köpte en upplevelse i födelsedagspresent till honom förra året och nu ska vi äntligen dit! Det var en lektion för två.

Näe nu ska jag gå ut till mina ninjor (läs kaniner) och se hur det står till med dom! Råka klippa ena i skinnet när jag skulle ta bort tovor! Hade ju tovklumpar vid baken stackarn så jag skulle va snäll o ta bort.
Att jag mådde piss efteråt är bara förnamnet!

Hoj med er!

Studio..

Ja jävlar ja.. Nu får jag snart hem en fotostudio! Hjälp =D
Kommer inte kunna sova nu! Tankarna kommer vara någon helt annanstans!

Längesen..

Hallå där! Nu var det längesen jag skrev någonting här..
Vad har hänt sen sist då? En hel sommar har gått men jag har jobbat en hel del så det har faktiskt inte blivit så mkt!
En tripp till Götet för besök på liseberg har det iaf blivit! En liten miniroadtripp!
Sov i bilen på väg hem och det var ju en upplevelse i sej haha! Mysigt värre..

Men gud vad har jag gjort egentligen! Kommer inte på nånting mer alls som skulle kunna vara av intresse.

Träffat en helt underbar liten bäbis vid namn Pontus! Petra och Knorring har fått en riktig liten hårboll! ;)
Har aldrig sett en bäbis som redan vid födseln haft så mkt hår på huvudet!
Förhopningsvis ska jag väl fota honom och storasyster Linnéa inom snar framtid! Ska snart skaffa fotostudio så då hoppas jag få lite fotojobb ;)
Ska faktiskt agera bröllopsfotograf nästa sommar =D Gud vad jag längtar!


Nej nu ska jag ta och göra mej iordning för och åka till Falun på seminarie..
Höres!



RSS 2.0