Landet lagom..

Just nu sitter jag och småkikar på "efter tio" med malou! Storbloggaren Egoina är med i soffan och just nu pratar dom om nätberoende.
Spel- och bloggfenomenet är ju garanterat de största bovarna till allt sittande framför datorn i dagens samhälle..
Det är lite läskigt när jag tänker på att jag nog har varit ganska fast en gång i tiden jag med. Det är inte så illa som det låter, men det kunde blivit.
Egoina pratar om ångest. Jag kände samma sak tidigare när jag höll på som mest med bloggen. Uppdaterade jag inte minst 2-3 ggr om dagen mådde jag dåligt.. Varför, egentligen? För vem ska man uppdatera?
Från första början gjorde jag det enbart för min egen skull. Mer och mer blev det till ett beroende och jag hoppades att jag kanske skulle kunna få något skriv- eller fotojobb med hjälp av det här.

Nu har jag inte alls samma behov längre, men mycket måste jag säga beror på att jag inte fått så mycket respons trots väldigt aktivt skrivande och kommenterande.
Har försökt nått ut men inte lyckats. Jag tröttnade tillslut.
Nu har jag återgått till det som var från början. Jag skriver av mej bara, och dom som vill får läsa helt enkelt.
Trivs med det och tänker nog fortsätta så här.

Jag brukar säga att lagom är bäst. Är nog inte ensam om att tycka så. Föräldrar som har barn med spel- och bloggberoende håller iaf med mej kan jag tro. Men så lever jag visserligen i "landet lagom" också..


Underbart gulligt..

Haha! Pratande katter.. Gud så gulligt!!!





Det är ju inte helt lätt att förstå vad katter säger!
Men här har ni en översättning..

Ganska vackert ändå..

Helt otroligt!
Är riktigt chockad över all snö som kommit måste jag säga.
Jag trodde våren var på väg. Solen har strålat och det var nästan torrt på vägarna. Regn och blask var det nån dag också..

Tänk att det på bara några få timmar, en förmiddag för och vara exakt, kunde förändras från vårkänslor och tö till och bli en underbar vinterdag istället.. Ganska fränt och våren känns ju inte aktuell för tillfället! Men jag älskar det!
Vet att jag har tjatat om vår och sommar, men jag kan inte låta bli att tycka det var vackert när snöovädret faktiskt hade lagt sej på eftermiddagen..




Ja ni ser ju själva hur mkt det kom på en gång..
Jämför med bilspåren! Bilderna är tagna igår och med mobilkamera.


Leka lite..

Hänt denna helg då?
Inte så speciellt mkt måste jag säga.. Lite cider i fredags till Lets dance. Skulle fira att tre dagar med hemtenta på schemat är över, men blev inte mkt "firande" direkt.

På lördagen åkte jag hem till mammsen och tillbringade någon timme där med V75 och god mat innan jag fick lov att åka hem igen till ett tomt hus!
Och nej, helt tomt här hemma var det ju inte när jag kom hem. Lilla Tjorven var ju hemma. =D

Darling var iväg till Lima och spela och är där fortfarande! Kanske att han hinner hem till fyratiden *titta på klockan*

Är så rastlös så det finns inte... Sällskapssjuk kan det också kallas!
Kan ju inte gå ut och gå heller. Det snöar här som aldrig förr!! Kan, kan man alltid, men inte speciellt kul i det här vädret.. (Vet att det är dumt och skylla på vädret egentligen)
Det var knappt så jag kunde ta mej till affären ens! Det har kommit så mkt så jag höll på och köra fast. Då är det illa..

Nej, nu ska jag ta mej kaffe och leka lite med tjorvis tills darling kommer hem..





Kan man...

Haha, kan man bli mer fascinerad eller? Lilltjejen min.. =)



Den dåliga bildkvaliten beror på att det är taget med mobil..


helgen..

Vilken kanonhelg det har varit!
Den har bestått av bowling, fest, plugg och födelsedagsfirande! Kan väl inte bli bättre..


Onsdag..

Good Morning sunshine!

Vaknade inte på så bra humör idag, men nu börjar det sakta bli lite bättre som tur är..
Kanske beror humöret på att jag inte kan sova om nätterna! Kan inte förstå varför..
Längtar till helgen så jag håller på och dör! Vill få sova ut ordentligt..

Ska snart ta och bege mej in till Vansbro på VFU som började igår. Det här är andra perioden vi har nu, och jag kan säga att det är ganska intressant faktiskt.
Hade ett väldigt givande samtal med en lärare på skolan som egentligen är sjukskriven men som var där på besök. Vad vi pratade om behöver jag ju inte gå in på!

När jag kommer hem idag hoppas jag innerligt att min nya mobil har kommmit!! Jag räknar med det, och jag räknar även med att hela kvällen kommer gå åt till att fippla med den =)

Då vet ni det!

Ska ta och göra mej iordning nu så jag hinner in på OKQ8 en sväng innan jag börjar.
Kanske hörs ikväll om jag inte är för upptagen ;)




Tjorvis ute i kallan!


Mobilköp..

Snart kommer den här görläckra mobilen finnas i min ägo! Wohoo! =)
Äntligen har jag bestämt mej.. Tillslut blev det ännu en till Sony Ericsson.
Modell Vivaz! Den jag har nu är kass! Hänger sej och levererar sms en dag försent ibland..
 


Fränt..

Har ni nån gång haft radion på och slumrat lite lätt samtidigt..?
Darling hade den på i morse och medans jag halvsov drömde jag samtidigt om det som sas.
Ganska häftigt att man faktiskt på nåt sätt är medveten, när man tror att man sover..
Har hänt mej flera ggr när man råkat slumra till i soffan ibland och haft tvn på.

Ville bara säga det!
God morgon ;)



Glad..



Så här glad är Tjorven över att vara hos oss. ;) 
Vilken tur!



RSS 2.0