Kan det bli bättre?

Hej bloggen!



Det som är bra idag..

1. Har en nyduschad liten Tjorven här hemma och så är även jag.. = Mysigt!

2. Jag har stillat hungern.

3. tentan jag har fruktat så mycket över är inlämnad sen i Torsdags.

4. Har tvättat.

5. Har choklad som ligger och väntar på mej i skafferiet.

6. Första terminen är alldeles strax till ända óch en lång sommar väntar!

7. Har fått schema för sommarjobbet och tycker det ser bra ut!

Kan det bli bättre?





Ja det kan det nog faktiskt..

1. Tjorven kunde ha fått vara så bra i magen som jag trodde hon hade blivit tills för bara nån timme sen.
 
2. Gräsmatten kunde ha varit klippt. Hann inte igår och idag regnar det!

3. Jag hade gärna fått vara frisk från förkylningen vid det här laget.

4. Kunde ha varit mer nöjd med tentan!

5. Hade gärna haft nå kul sällskap att tjattra med nu! 



Som ni märker så finns det lite att jobba med.. Men man ska väl kanske inte klaga!



Stolt..

Blääää! Ja, så känner jag nu!
Är så förkyld så jag håller på och dör.. Skrev ju i förra inlägget om tjejmilen. Behöver TRÄNA om jag ska klara av det, men kroppen säger fortfarande bestämt nej just nu! =(
Det märktes inte allra minst igår.. Började ju springa och motionera lite lätt igen här om dagen men det skulle jag inte gjort!

Det är liite bättre idag dock, men ni skulle hört mej igår. Märkte det när jag skulle prata lite med Tjorven!
Jag fick till och med skriva ett mess till darling och förvarna honom innan han kom hem från jobbet så han inte skulle bli chockad när han hörde mej prata! Haha..
Jag lät verkligen som en hel karl! (eller Sanna Bråding plus 3 ggr värre om man så vill)..
Jag skojar inte! Det var helt sinnessjukt. Har aldrig låtit så i hela mitt liv innan, och då blir jag ganska lätt hes kan jag säga..

Ska spela in en film som en examinationsuppgift men det får vänta tills i morgon för rösten är inte okej än! Egentligen är det konstigt att det är såhär pass bra ändå med tanke på gårdagen..

Nej hörrni! Eftersom det inte bara är filmen som ska bli klar, innan jag kan pusta ut helt, så lär jag väl fortsätta med det andra projektet ist en stund!

Kolla på det här så länge! Ska jag vara en stolt syrra eller??? =)
Brorsan har redigerat och han är även med och skejtar också. Håll utkik efter en svart t-shirt som det står "GIRL" på!



Funderar..

Ska jag eller ska jag inte?
Funderar på att springa tjejmilen i år! jag är chockad över mej själv! =O

Lär mer HÄR!

Tänk att det..

Tänk att det kan bli grillat trots regn =)
Andra grillningen för i år! Kycklingspett i egen marinad och så grillade grönsaker och ris till.. Göööörgott!





Och självklart är Tjorva med ;) Mammas gosegris!!




Johan käkade med oss...




Hon är lite full i bus den här damen ;)


Helt vanlig tisdag..

God morgon! =)

Idag tänker jag trotsa förkylningen lite smått och bege mej ut på en powerwalk, eller vad jag nu ska kalla det.. Gå fort! För springa det vågar jag inte göra än, men jag känner att jag behöver göra någonting iaf!
Passar ju bra såhär på morgonen när värmen inte är olidlig än. =) Sen blir det stillasittande i två timmar under föreläsningen som jag ska kika på via internet..
Jäkla bra uppfinning tycker jag höhö!! Slipper ju några extra stillasittande timmar på buss tack vare det ;)

Puss och hej så länge!

När ett seminarium går hett till!

Såhär varmt var det i Falun idag.. Skåda detta (hrrm, snygga. host) verk!



Vad tror ni? 1a gradens brännskada?

Åtgärd:



3 veckor..

Jaha då får man börja ladda inför sluttampen av första terminen på lärarprogrammet nu då! =) 3 veckor kvar! Sitter och pluggar inför ett seminarium imorgon. Tänk att tiden har gått så jäkla fort.. Vart har den tagit vägen liksom! Av den tid som är kvar kommer 3 av dom dagarna blir på min VFU skola, (som för övrigt är grymt roligt) och jag tror ungefär 4 dagar skulle bli i falun på campus. Resterande dagar är förberedelser och inspelning av oss själva och sen granskning av varandras filmer PÅ YOUTUBE. SKITLÄSKIGT ju! =S
Hela världen kommer kunna se, kan ni förstå!! =P
Om inte jag väljer att enbart göra den åtkomlig för dom som behöver då, men det orkar jag inte krångla med. Kommer ta bort filmen på en gång när det är klart, det är en sak som är säker iaf.
 
Har ett portfolioarbete att göra innan vi slutar också.. 
Kommer få lov att använda helgerna till det för att hinna! Är orolig över den måste jag säga.. Brukar fixa sej tillslut, men just nu känns det lite smått oroligt som sagt!

Nej nog om skola!
 
Skulle vilja ta mej en springtur idag också mellan plugging. Vet inte om det är en så bra ide bara, för jag har ju självklart lyckats dragit på mej en förkylning i helgen som det verkar. Hostar och är täppt i näsan.. Inge skoj alls!
Är faktiskt riktigt peppad, for ones, att komma i form, men man ska ju inte ska träna när man är sjuk!
Så typiskt när jag känner att kondisen börjar bli bra, då ska man få lov att ta det lugnt pga förkylning..

Men hörrni, nu ska inte jag babbla mer.. =) Lär plugga klart!
Hoppas ni får en härlig söndag!

Avsevärt bättre..

Hej bloggen..

Åh nej nu kommer ännu ett deppigt inlägg, tänker ni säkert nu =)
Men nej ser ni, det gör det inte alls den här gången..

Känner mej riktigt duktig! Har precis varit ute och joggat en vända.. Lite sent, och det duggar så smått, men jag hade faktiskt inget bättre för mej! Har ju börjat ta tag i min dåliga kondition, som faktiskt har blivit avsevärt bättre sen jag började med joggingen måste jag säga! =D
Är nyduschad och känner mej som en helt ny människa!
Darling och hans band repar inför en spelning i morgon.. Jag själv sitter här och funderar vad man skulle kunna göra denna Torsdagskväll. Är ju ledig i morgon så man skulle ju kunna hitta på nå skoj!
Har ni nå förslag?

Kryddar med den absolut finaste bilden jag kunde hitta..




Kom tillbaka..

Jag saknar min bäbis så jag håller på och dör! Kom tillbaka..



Inte sugen..?!

Jag är verkligen noll bloggsugen! Fattar inte..
För en tid sedan var det ju nästan mitt liv i princip!

Däremot känner jag ett stort sug efter en fet jävla chockladkaka! Typiskt!


Fredag!

Morrn morrn! =) Har varit vaken ett tag iofs men ändå! Ska väl snart ta och plugga lite.. Efter plugg blir det städning. Mindre rolig Fredag alltså!




Hon är så go min lilla Tjorva.. =)












Tjorvis..

 



För någon dag sen var vi in med Tjorven till veterinären.. Hon var så duktig min lilla flicka! =)
Hon är ju så dålig i magen, lillpluttan! =(
Vill kunna skäma bort henne med godbitar lite då och då. Stackarn får bara torrfoder för tillfället. Ger jag henne blötmat så sprutar det ur röven!
Idag har jag faktiskt gett henne lite gott och så även igår. Verkar gå ganska bra hittills iaf, om man ger henne ytterst lite!

En allvarligare diagnos, som heter FIP, har uteslutits.. SÅ jäkla skönt!! Det ska tydligen vara ungefär som HIV.
Har skickat bajsprov till uppsala nu och får väl vänta och se om dom kan komma fram till varför hon är som hon är i magen. Kan ju alltid hoppas,men jag är tveksam.. 



RSS 2.0