Instagram..

Jodå jag finns på instagram jag med =) Där hittar ni mej som "anglalik"
Ja, jag var lite sen med det ;)


Göra om..

Typiskt!!! Det blev visst en beställning från Jotex.se
Jag ÄLSKAR jotex =) Har precis blivit lite Shabby chic frälst så jag vill ju helst köpa allting som ser shabby chic ut!! Älskar och göra om och skulle kunna köpa hur mkt som helst till hemmet!!

Sugen..

Så sugen på en ny tattoo!!!!




Min älskade tiger på skuldran!

Åska..

God morgon!!
Herregud vad det blixtrade och dundrade igår kväll!! Höll på och skita ner mej! Tur det började när jag kom hem från jobbet.. Hade inte kunna koncentrera mej annars. Är lite smårädd för åska faktiskt! Har blivit det på sistone! Var själv hemma dessutom (förutom Lollo då såklart) och det gjorde ju inte saken bättre.. Fick för mej att blixten skulle slå ner och att vi skulle bli innebrända jag och Lollo! =P Sitter ju här nu så det gick ju tydligen bra då =)
Fick ringa sambon och prata innan jag kunde somna!

Men annars då?
Ska väl snart göra mej iordning för jobb.. Åkte bara hem och sov i princip och nu ska jag dit igen! Lät hemskt nu men så är det inte! =) Går bra om man är inställd på det från början!
På tisdag är jag ledig i alla fall så jag funderar på om det får bli en Borlängetripp då. Tänkte hälsa på mammsen en vända! Var längesen jag var till kupolen och kikade så det blir nog en sväng där också när man ändå är i farten!

Men nej hörrni, lär in i duschen och äta lite nu om jag ska hinna.. Skulle helst vilja krypa ner med missen under täcket igen.. *snark*
Kram på er!

Foto: Okänd (inte jag med andra ord. Vet inte vart den kommer ifrån..)

Nöjd!

Körde 6km jogging idag.. Är så nöjd! =) Är så glad! Jag trodde det skulle vara omöjligt för mej och klara att ta mej en mil på en timme, men det är det nog inte! Håller jag samma tempo som jag gjorde nu under joggingen så kommer jag klara det =D Frågan är ju dock om man orkar det.. Att hålla samma tempo i 4km till kan ju bli rätt jobbigt! Men som sagt det verkar inte omöjligt åtminstone =D

Jobbhelg..

Morgonstund med ABBA..


Jobbdag väntar.. Så även i helgen! Det blir med andra ord fullt upp! Längtar lite till semestern faktiskt. Får iaf två veckor innan skolan börjar igen. Synd att allt roligt som händer under sommaren redan har hänt när jag får lite ledigt bara ;) Men äh! Haft en bra sommar hittills måste jag säga.. Har kunnat bli med ut på tok trots jobb så jag ska inte klaga. =) Det är ju dumt!

Kaffet tog slut nu så jag ska väl ta och göra mej lite frukost! Börjar så smått vakna till liv!

Kär..

Äntligen är lillskrutten född! Här om dagen var några vänner över till oss och visade upp sin lilla skatt! Tror ni att jag blev nå kär eller?
Lilla Charlie var hur charmig och go som helst..!! Så skönt att allt har gått bra för dom!

1 mil..

Vet inte vad jag har ställt till med nu =) Anmäld till Lidingöloppet i September!! Helt sjukt! Hur ska jag hinna träna upp mej på 2 månader!!? Vill hinna den där milen på iaf 1 timme, men jag är tveksam till det.. Blir nog närmare 2! ;) Men det gör inget!!


Bild från lidingöloppet.se

My girls...

Goood I miss my girls!!! Dom kom verkligen med solsken..
Och inte bara som metafor utan verkligen bokstavligt talat också!
Hade en underbar helg tjejer! =)


Saker i livet..

Det finns saker i livet jag inte kan rå för. Saker som jag önskar vore annorlunda.
Trodde att jag hade accepterat. Jag har tänkt att "Det går ju ändå inte att göra något åt" och ryckt lite på axlarna. Men livet hinner ikapp på något vis och tillslut inser man att det inte alls är så lätt. Det gör fanimej ont i hela mej just nu!

Sista i studion..

Detta kan vara en av de sista bilderna jag tar i studion.. Tror jag ska sälja den! Är inte säker än men behöver man pengar så gör man =( Så skynda och fynda ni som vill ha era bäbisar eller djur fotade ;)



Besök..

Sitter och mummar på kaffe! Gött e det! Gott efter maten!! Sullade ihop en potatis -och kasslergratäng med annanas och ost. Blev helt okej.. Man tager vad man haver..



Städning står på schemat idag. Behövs göras en ordentlig städning nu.. Får ju besök i helgen också så då lär det vara städat =) Brudarna kommer igen!! Ska bli så kuuul! Håller på och mekar ihop en film med oss fyra.. Den kanske dyker upp här sen! Man vet aldrig.. Dock bara bilder men säkert lika kul ändå..
För oss iaf ;)

Näe nu lär jag väl ta och fortsätta om det ska hända något här! kram på er!

Ser fram emot..

Skulle blogga igår tänkte jag.. Men jag hade varken tid eller ork. =/ Har haft en underbar helg i värmland med nära och kära i alla fall.. Hade dock en skitdag på jobbet igår. Allt gick fel och jag glömde saker! Får trösta mej med att man har sådana dagar ibland. Kanske blir det bättre idag! Ska snart bege mej iväg så det visar sej snart..

Ser fram emot att få sova imorgon. Är så sjukt trött och jag misstänker att det var det som satte sina spår på jobbet igår. Nej usch det får bli en återhämtning i morgon och sen väntar ju en spelning med Norah Jones i Dalhalla på torsdag!!! Gud vad jag längtar! Det blir jag och mammsen! Känns kul att vi gör något tillsammans för en gång skull =)

Men hörrni nu lser jag att klockan har dragit iväg.. Lär gör mej klar! Kanske bloggar lite senare. =)

Fredag..

Det är ju faktiskt fredag idag.. Det firars med en cider, nötter och myspys med katten och sambon! Imorgon bär det av till Värmland så det blir inge mer än så, men det duger gott det!!! =DFår äntligen krama mina hjärtan där borta!! Saknar dom som bara den! De blir lite födelsedagsfirande tror jag och fest till kvällen.. Martin och Robin ska trubadura där på någon krog. Lär ju dit och kika också =)

Annars då?! Jorå! Det rullar på.. Trött för jämnan känns det som men det går väl över =) En av mina gnagare till vänner (kaniner) Affe verkade lite dålig igår, han varken åt eller drack så det var ju mindre roligt.. Men idag är han bättre och han har börjat äta igen! Skönt! Alltid tråkigt när djuren är dåliga..

Näe nu blir det mer mys i soffan.. Höres!!

Pictures..

Det kanske är dags för lite bilder från stockholm..? =)

Vi började med att ta det lugnt och bara strosa runt i Sthlm den första kvällen. Vi tog nån cider och öl och bara njöt! Kollade båtar i hamnen!

Andra dagen besökte vi vasamuseet. Alltså vilket skepp Vasa är! FRUKTANSVÄRT stort och läskigt.. Fick rena rama pirates of the caribbean känsla när man kom in i museet och såg skapelsen! Mycket är välbevarat och det var en häftig upplevelse att se faktiskt..
Därefter var vi in på skansen och det var meningen att vi skulle se allsången, men usch så besvikna vi blev! Scenen ser mycket större ut på TV och det fanns knappt några sittplatser. De flesta redan reserverade dessutom.. En ståplats ganska långt fram fick duga men man såg knappt något ändå. Vi gav upp straxt innan det började eftersom vi ändå hade hört genrepet. och tog en promme genom gamla stan ist. Gjorde ett besök på "Den gyldene freden"..

Innan hemfärd tredje dagen hann vi med att träffa Tuss en vända! Mysfika på Coffe House! Hann kika i lite affärer tillsammans också! =) Och Tussan fyller för övrigt år idag! Hurra hurra hurra hurra!!!! ;)

Ja, det var väl vår lilla resa i stort.. Besökte lite olika restauranger och så emellanåt självklart. En lugn och mysig resa helt enkelt!


Här ser Vasa inte så stort ut men det kan jag lova att det var!!

Loreen under repet.. EUPHOOOOOOOORIAAAAAAA!!!
Darling tog bilden.. Han är ju lite längre än mej om man säger så. ;) Kom åt att ta bättre än mej.

Tog en Irish Coffe i gamla stan..

Och en öl på Den gyldene freden..




Hemma..

Tjooo..!
Nu är vi hemma igen från lillsemestern.. Har varit KANON! =)
Hann med ganska mycket på dessa dagar!  Vi hann med skansen, vasamuseet, en massa vandring runt i Stockholm och det blev även ett besök på "den gyldene freden"..
Jag berättar mer i morgon när jag fått vila ut lite. (Ska man inte vara utvilad efter en semester??) Tänkte att jag kunde lägga ut lite bilder också =)

Off to Stockholm...

Gud vad jag saknar mitt långa hår ibland!! Men jaja.. Så kan det vara!! Nu bär det av mot storstaden!

Guldklimpar..



Mina älskade underbara gudbarn!!! Finns inte ord för hur mkt jag saknar dessa tokiga ungar och deras mamma och pappa!

Nu dröjer det inte länge förrens jag får krama om guldklimparna igen..


Livskvalitet..

God morgon!! Hoppas jag att ni har haft.. =)

Min har väl inte varit så dålig heller. Sitter med en kaffe och försöker vakna till liv. Ska snart iväg och jobba.
Efter det lär jag nog tvätta om jag ska ha något att ha på mej på kryssningen och sthlmsresan med darlingen.. =D
Det går nog inte att beskriva med ord hur kul jag tycker det ska bli! Det är väldigt välbehövligt att bara få vara för en stund. Man behöver lägga tankar åt sidorna ibland och få pusta ut för att kunna fortsätta.. Jag kan, utan att överdriva, säga att 90-95% av den vakna tiden går åt till att fundera över skolan när man går på högskola. Även om man inte fysiskt sitter och skriver eller läser så går hjärnan på högvarv mest hela tiden.
Det är därför det är så fruktansvärt skönt att få varva med jobb nu på sommaren. Även om tankarna väldigt ofta blir med hem efter ett jobbpass också så försvinner dom efter ett tag om man verkligen vill..
Det ska bli så skönt att få strosa runt en vecka och bara göra roliga saker tillsammans med folk man tycker om! Det är livskvalitet! Så torsdag är MER ÄN GÄRNA välkommen..

Over and out for this time!

Ledig dag..

hej hå..
Ny dag, nya tag. Har en ledig dag idag vilket är skönt efter en hel helg med jobb =) Helt okej med helgjobb faktsikt!! Det har varit lugnt och skönt.  Två dagar återstår (tisdag och onsdag) sen får jag några dagar semester!! En kryssning med goa vänner väntar och efter det ska jag och darling åka till Sthlm och bara mysa!! Längtar!
Nu då.. jag lär väl åka iväg en vända och fixa lite grejer.. Lär handla bland annat. Sen blir det matlagning!


RSS 2.0