Melodifestival?

Sorry att det har varit så dålig uppdatering dom senaste 2 dagarna.. har inte haft så mkt att skriva om faktiskt..

Har pratat med Tussan! Ska nog till Sthlm i veckan och träffa henne =D gooood I miss her! puss på dej!
Ska ringa sen tänkte jag, för och bestämma dag och hur jag ska ta mej dit.. Det blir tåg eller bil. Lutar åt bil. Men jag hatar verkligen att köra i sthlm. Allt är/blir bara kaos, haha.. Någon mer än jag som tycker så? ;)

Jaha då inväntar jag Martin nu då. Sen åker vi till hans pappa och dom och käkar lite tacos..
Vad händer mer under kvällen då?
äh inte så mkt. Ska ju jobba i morgon.
Men melodifestivalen iaf, och en semla till det, blir prima =) Myskväll hoppas jag på!
Martin var ju ut igår så jag håller tummarna att han är sugen på det jag har planerat, höhö! Jag sj var inte med, eftersom jag skulle jobba idag.. Men vi hade lite matgäster här på kvällen innan han stack iaf.
Och jäklar vad gott det var. Fläskfilé med potatisklyftor och pepparsås till.  =)
För den som undrar! JA jag är glad i mat! ;)

Nej nu ska jag duscha av mej och göra mej klar för och åka..
Hej så länge..


Semeldags Var det Igår

Men det hindrade inte mej från att äta semla idag..
Haha så här blev semlorna dådå..
Glömde köpa florsocker. Men det fick gå ändå..






My day..

Älskling på väg till jobbet..
Väldigt vacker halsduk husse har måste jag säga ;) Setzer kollar sej sj i spegeln haha!
gosegrisarna! Puss på er




Skoja inte det var pulsigt värre när jag och lillemor var ute och gick.
 

Och nu bakar jag semlor.. Haha vilken dag jag har haft. Knappt ett smack har man gjort. Men det är skönt det med ibland. Tvätt har jag i maskinen också... Den tar jag upp och hänger efter semlan ;)
Nu ska jag se om jag får klart semlorna nångång. Hörs kanske sen med bild på det.
Om dom blir bra vill säga ;)
Puss hej så länge..

God kväll?

God kväll gott folk..
Har satt mej ner för och ta det lugnt en liten stund. Härligt!
Men ska väl snart börja med mat och sånt.. Det blir Ungsfalukorv, med potatis/morotsmos till. Och lite stekt lök bredvid.. =)
Nu kokar potatisen och morötterna för fullt!
Slå på en tvätt ska jag också göra..
Då vet ni vad jag ska ägna denna afton åt.. En tv titt innan läggdags får det väl bli också.
Händer inget roligare än så för mej just idag. 
Men Ni kan väl ägna er åt att tala om för mej vad Ni ska hitta på ist! =)

Hej så länge


home..

Hej hej!
Då är jag hemma nu då..
Eller ja jag har varit hemma ett tag faktiskt. Men efter jobbet så åkte jag till henne som jag är kontaktperson åt.. Vi fika lite och kika på film.
Sen kom Martins bror på besök precis när jag kommit innanför dörren.
Har eldat och grejat också =)

Här är bild på jeansen.
Wear It Company 499kr




I got u

Haha jag har faktiskt fastnat för en låt från melodifestivalen i Lördags..
Inte likt mej direkt..
Rigo and the topaz sound feat. red fox-I got u
Skönt gung ju ;)


Ska snart till jobbet.. När jag kommer hem tänkte jag lägga in en bild på mina nya jeans som jag köpte i helgen.. =) Skit snygga =)
Alla mina jeans är trasiga nu på ett eller annat vis så jag kände att jag kunde faktiskt gott och väl unna mej ett par nya! 
Men som sagt. Ska till jobbet nu.. Kommer bild sen. =) 
Hej så länge..

Kolla på det här så länge.. Jag är kär!
Älskar verkligen Leonberger!

Our evening

Okej..
Chockerande nyheter.. Martin Sundman har klippt sej =O

FÖRE
Robin förbereder sej för utmaningen..


Okej dags för heta stolen!




EFTER
Ja han blev ju verkligen korthårig må jag säga ;)  höhö 



Vadå koncentrerade?!






Puss älskling

Mat..

åh snart blir det tacos.. blev bestämt lite snabbt sådär =) Härligt säger jag!
Vi har besök också.. Han ska väl få lite mat han med höhö!
Annars då.. Äh det händer inte så mkt. Har det inte gjort på hela dagen.
Har skottat iaf.. Så lite nytta har man ju gjort idag... Men inget mer.
Ja inte vet jag.. Kanske bäst att börja med maten nu då..
Kanske hörs senare med bilder och grejer..


Puss på dej Setzer! ❤

Min bäbis tidigare i morse =D Vi var ute och lekte lite i snön...










Han är ju världens gulligaste när han vinklar örat sådär! haha!
Han har gjort det enda sedan han var liten..




Här har vi kommit in precis..
Men Setzer! Får du verkligen vara på bordet???




Mattes lilla plupp var trött efter visiten ute i snön, så han gick upp och la sej mitt bland alla grejer i vårat framtida sovrum =P




Förresten.. Har ju glömt berätta att Martins systrar har kommit hem nu från deras typ 3månader långa resa.. Åh vad dom måste ha haft kul =) Dom har varit i Thailand, Australien och nya zeeland bland annat..
Kollade på video från deras skydiving och när dom hoppade bungyjump! Jäklar så häftigt! Det ska jag med prova någongång.. Undrar om jag kanske kan få några bilder på det och lägga ut här sen, så ni får se  =)
Vi fick en souvenir också =D Från Thailand..


dagens bravader..

köpte färgen till bordet idag ist.. Det blir svart! =)
Ska slå på en tvätt, sen ner med bordet i källare och börja slipa ikväll..
Ska först till Martins gammelfarmor och fira hennes födelsedag som är i morgon, egentligen..
Men jag slutar så sent i mon så det blir idag.. det är det enda som händer idag faktsikt.. Möjligen en promenad =)
nu ska jag slå på renhetsmaskinen dådå!

 Tjoflöjt!  


Bordet på väg ner till källaren..Klarade inte av det riktigt. =/ så Martin får hjälpa mej! 
Sitter nu och väntar ihjäl mej på honom.. Är jätte hungrig ju!
'

Se så tråkigt man kan ha!

Måla bord?

hej på er!
Så vad händer idag då..
Som vanligt har jag inget bestämt för dagen.. Jobb såklart, men sen vet jag inte..
Kanske ska passa på och åka och handla lite färg och måla om vardagsrumsbordet!? Skulle vara bra faktiskt!
Och förändring är ju alltid kul..
hmm ja det kanske blir och fördriva kvällen med det.. Och lite mys med darling är ju självklart =)

ja det låter som en bra idé..

Men nu lär jag göra mej klar för och åka till jobbet. Så vi hörs mer ikväll..
Hej så länge

Hemma

hej!

Nu har vi kommit hem! Som Vanligt tänkte jag inte på att ta nå kort.. Typiskt mej! Men men..
Roligt var det iaf =)
När vi kom till Borlänge började vi med och käka thaimat nere på stan.. Jäklar vad gott det är med thai..
Dom dukade fram med ljus och en ros också.. Hihi.. Mysigt värre.. Det var ju ändå Alla hjärtans dag liksom =)

Sen åkte vi till Petra och Knorring.. Där satt dom och sjöng för fulla muggar haha.! Men det gjorde vi allihop tillslut ;)
Vår kväll bestog alltså av SingStar och GuitarHero.. Jätteskoj! Mindre roligt var det när vi skulle hem.. Usch! Martin mådde inte så bra.. Sen får ni lista ut resten själva haha..
Ja okej jag mådde inte världsbäst jag heller.. Men det var verkligen inte i samma skala som darling..

Nu ska jag iväg och köpa Bingolotter hade jag tänkt.. Pensionärsvarning?! Äh det är faktiskt skoj! Vi har ändå inget annat för oss.. Hehe! Blir nog pizza till det ;) Gott!

Borlänge soon!

Hej hej! =)
Idag blir det Borlänge! Thaimat och Party lite senare hos Petra och knorring =) Skoj!
Usch jag börjar bli hungrig.. Man kanske skulle se till att bli klar för avfärd dådå med andra ord. Härligt!

Hörs mer senare.. Eller i morgon..

Puss hej leverpastej så länge

Borlänge

God Morgon gott folk =)
Back to reality idag... Jobbet alltså. 11 börjar jag.. Jobbar till 17.00, sen har jag och darling helg =) Har Visserligen varit ledig i nån dag nu.. (jobbade helgen) Men det är inte samma sak riktigt.. Så på Lördag åker vi till Borlänge. Ska käka lite thai eller nåt och fira alla hjärtans dag.. Sen blir det lite små party hos en kompis där.. Ska bli kul!! Nu var det ett tag sen man sågs IGEN ju..
Var dit igår också.. Till Borlänge alltså.. Men jag träffa Erika då! Var längesen man såg henne också.. Och hon och patrik ska ha barn!!!  =D Så jäkla glad för hennes/deras skull.. Dom har försökt länge och få en liten plutt.. Härligt!
Vi tog en fika på kupolen, och sen kollade vi runt lite grann. Ja bara lite! Hittade ingenting... Var in på ICA och köpte naturgodis ist ;)
Sen åkte vi hem till en tjej som jag INTE HELLER har träffat på väldigt länge. Helena! satt väl där i 1,5 h! =)
Det visade sej att hon bodde precis ovanför min  faster =P Så jag smet in där en liten sväng innan jag åkte hemmåt..

Men shit va kallt det var när jag kom hem.. Det var 17 grader bara!Höll ju på och frysa ihjäl.. hann inte elda så mkt innan det var sovdags så det var inte nå varmare idag när vi vaknade heller.. Grymt kallt =S Men men.. Tror darling var ner nu och gjorde eld..


Nej nu blir det frukost för våran del.. Skriver mer sen när jag kommer hem..

Samlingen..

Haha nu har jag lagt ut min frimärkssamling till försäljning på tradera! Lite små rädd men det går nog över =P Får se vad den är värd då.. Jag sj har ingen aning faktiskt.. 

Här är annonsen.. Frimärkssamling






FIck precis veta att jag inte ska till Borlänge i morgon ändå.. =( Vart nån ändring i hennes schema så hon skulle sluta så sent.. Ingen idé då kanske.. jaja. Får hitta på nå annat =)

Frukost..

Hej hej!
Det blev en riktig sovmorgon idag =) Skönt som bara den! vi sov till 11 ungefär.. Härligt! Så man kanske får vara lite pigg idag! Ofta brukar man ju bli dåsig och tung i huvudet om man sover för länge.. Men jag tror faktiskt att jag klarar mej ifrån det =P
Så nu blir det frukost MED ÄLSKLINGEN idag.. Det händer väl inte allt för ofta kanske..
Sen har jag faktiskt hela dagen fri! Vet inte alls vad jag ska hitta på.. Imorgon ska jag iaf till Borlänge och träffa Erika! Hoppas hon vill till Falun en liten sväng också.. Tänkte kolla lite i djuraffären där.. Inte varje dag man är där liksom..

Nej nu ska jag ta mej kaffe och någonting att äta.. Hörs sen!


Resor..

Åh va trött jag är idag! Lite smådrygt faktiskt..
Det snöar ute och är grått. Man blir ju inte piggare av det heller.. Det jag skulle behöva är en resa! En resa till något varmt ställe!!
Det var år och dagar sen jag var bort någonstans. Faktiskt den enda gången jag har varit utomlands om man inte räknar med kryssningar och dyl. Har inte ens vart till Norge! Har varit på Teneriffa...
Thailand står först på listan iaf.. Att få besöka tigertemplet där vore så grymt häftigt och är en dröm som skulle slå in.. Jag vill klappa och mysa med tigrar! Helst skulle jag vilja få hålla i en liten tigerunge.. Men det är ju inte säkert att det finns någon liten en när man väl är där.. tyvärr. Men det skulle inte göra något =) Bara jag får träffa tigrar och klappa dom så är jag nöjd och beredd att resa hem igen haha..
Sen vill jag till Maldiverna och bo i sånna där hus som står en bit ut i vattnet på pålar.. Vore helt fantastiskt!! Gå in i en pyramid skulle inte heller sitta helt fel.. Så jag måste väl säga att Egypten också är ett drömresemål..
Vill till Teneriffa igen också.. Men då vill jag nog bo i Santa Cruz eller Playa de las americas..
Sen vill jag åka runt i USA på olika ställen förstås.. Shoppa gärnet ;) Och tänk att få uppleva New York i juletid =D Det är också en dröm...

Var ju på väg till England åtminstone, här för ett tag sen.. Skulle åka med Petrus och några till. Men det blev inget av med det. =( Kom fram till att jag hade inte råd just då.. Usch va besviken man blev! Men men. Det kommer fler ggr..

Nej nu ska jag värma mej med lite kaffe och äta en macka eller nåt innan jag måste ut i kylan och åka till jobbet.. Men ha det så bra idag, så hörs vi sen!

Borlänge

Var hos faster lotta och dom och hälsade på igår.. Kalas med en massa gott vart det.. Hon och Marcus har ju fyllt år.. =)
Det var riktigt skoj! Jeanette, emil och barnen var där dom med.. Gissa om jag stressa innan jag skulle dit. Skulle köpa presentkort och födelsedagskort och ta ut pengar innan jag kunde åka hem till dom..
På vägen dit hamnade jag såklart bakom en plogbil.. Bra på ett vis, men när man är stressad så är det inte så kul =P var ju redan sen och så visste jag hur mkt jag behöde göra..

Hann inte med så mkt mer än kalas i Borlänge... Åkte hem för och laga mat och kolla på Let´s dance, efter det..



Och så har vi en kartongman i huset.. ;) Han älskar verkligen att leka med dom..
Det roliga är att han öppnade den sj och krånglade sej i, UTAN att välta den.. =) Den stog visserligen mot en vägg.
Men ändå..
Du är underbar du, Setzer "Gubben i lådan" Sundman   ;)


Puss och kram hela dan. Nu ska jag åka och jobba.. Hörs sen!

Längtar..

Wohooo.. Det blir kalas i mon! Ska ta med mej tårta och grejer.. Härligt! Blev ju inget igår..
Var till Blge ändå iofs.. Ja det kanske ni förstog med tanke på att jag skaffade förstoringar på katterna igår..
Åh jag längtar tills vi ska sätta upp fotografierna.. Måste ju göra iordning i vardagsrummet först..
men Prio1 är ett nytt sovrum tror jag... Får se hur det blir med det..
Nu ska jag ut och säga hej till Molly en sväng.. Hon är saknad vill jag lova =(


Katy Perry-I´m still breathing

Nu så.. =)

Nu har jag äntligen fått förstoringar på bilderna på mina bäbisar! Jag lägger ut en bild på det när det hänger på väggen..
Vi har inte riktigt bestämt vart de ska hänga än bara...

Kalas?

Jaha då fyller Faster år idag då.. Grattis Lotta!
Och mackan (kusseninen) har också fyllt år.. Grattis!!!
Tonåring blev han, närmare bestämt.. Så Det blir våldgästning hos dom idag antagligen.. ;)
Var det tänkt iaf. Får se om dom är hemma ens..
Faster netti, emil och barnen kanske också vill med! vore kul! Ska ringa sen få se..
Det är vad jag ska ägna min dag åt =)
Lite tvätt när jag kommer hem också.. Men det är som sagt senare..
Nu blir det frukost och mys framför tvn innan jag ska färga håret och göra mej iordning för borlängetur...



Lotta





Janet


Får nog inte lägga upp bilder på någon av barnen så jag låter bli det.. Emilia och michaela vet jag att jag inte får.. Men Mackan vet jag ej.. Som sagt, låter bli.

Haha hoppas dom inte dödar mej nu för bilderna på dom ;)


Vad ska jag göra idag?

God morgon..

idag är jag uppe i någorlunda tid iaf =) Skönt det.. En hel timme har jag och bara sitta och ta det lugnt, innan jag ska iväg till jobbet.. Härligt!
Vad som händer sen är oklart..
Ska iaf hitta på något med en tjej här i kommun som jag har blivit kontaktperson åt.. Blir väl fika eller se på film eller nåt..
Det visar sej..
Man kanske skulle fortsätta och ta det lugnt hela kvällen sen, och bara mysa med darlingen framför tvn.
Ja lite tvätt kanske det får lov att bli också.. Tänk att tvättmaskinen inte kan slå på sej sj någongång!! hehe ;) förfärligt...

Jaja.. Inte vet jag då.. Ska väl ta och mysa vidare med mej sj, så här på morgonen..
Inte helt fel det heller visserligen. Vore ju däremot hemskt och få göra det varje dag..  
Men ha det så bra idag då.. Vi hörs väl sen =)




Setzer ville också säga hej!


Dock en väldigt trött liten plutt.. ;) Puss puss!


50års kalaset!

Jaha då var man äntligen uppe och ska ta sej en kaffekopp då.. 50 års kalaset vart lyckat tycker jag. Roligt faktiskt! Och inte är jag nå dålig heller.. Drack vatten dom sista två timmarna. Kan vara därför ;)
Men nu är jag hungrig... =) Vad ska man hitta på och äta tro?
Har inga ideer..


Men här kommer lite bilder så länge. Så ska jag fundera under tiden..

Hmm.. Ser inte ut som han vill ha någon puss.. Men jag kan ju tala om för den som är nyfiken att jag faktiskt fick en puss efter att kortet togs.  ;)


Våra kära grannar.. Jan och Ida


hmm Ja Peace på dej du!


Dingen vilken stjärna! haha.. Men han har iaf rakat av sej skägget nu höhö..


Haha lillemor ska alltid ta största platsen har jag märkt! Tror Johnny gör ett
tappert försök att lugna ner sin sambo lite grann där i bakgrunden..
Skämt åsido!


Sabina var nykter och städad! Hon och...


Leif ska ju ha barn igen snart =)  Lyckostar! Och grattis! =D


Anders, en gammal arbetskamrat, och hans Karin... Han ville inte
vara med på kort men han vart tvungen! hehe..



Sådär ja..
Har en liten inspelning från min egen mobil som jag ska lyssna på nu, och äta lite.. Men vi hörs sen!


RSS 2.0