Ungspannkaka..

Håller på med fläskpannkaka nu jag! =)
Det vattnas i munnen på mej..

Det är jätteenkelt att göra!

du behöver:
3 ägg
8 dl mjölk
4 dl mjöl
1 tsk salt

Lite margarin

Gör såhär!
Slå på ungen till 225 grader.

Ha i äggen i en bunke. Vispa sönder äggen med en visp/sked eller nåt..
Sen tillsätter du hälften av mjölken.
Ha i mjölet och saltet..
Därefter har du i resten av mjölken.. Vispa tills du får en jämn och fin smet..
Smöra formen!
Grädda i ungefär 35-40 minuter..


Häll i smeten i formen och ställ in i ungen när den har nått 225 grader.
(formen ska vara ungefär 30x40 cm stor)



Jag har gärna bacon i..
Då steker jag baconet (200 gram) i ungen i samma form, innan jag häller i smeten..
Då behöver du inte tillsätta nå matfett eller nånting innan..

Haha ser inte så väldans gott ut men det blir sen ;)


Halvklar..



---------------------------------------------------------------------------------------

Klart...
Servera med någon sylt! Jag föredrar Hallonsylt.. =)




Postat av: sofia

Hej:) vad fin blogg du har!

Allt bra med dig? :) Kramis

2009-06-16 @ 18:56:13
URL: http://www.metrobloggen.se/blondinfian
Postat av: petra

mmm Fan va gott de ser ut:D ja får ju tyvärr inte äta pannkaka :( för mycket points i :( kram kram

2009-06-16 @ 21:13:20
Postat av: Lotta

Ja vart sugen nu ju!

2009-06-17 @ 22:03:45







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0