Är du strandsmart!?

Hej!! Det har varit lite tyst om mej jag vet.. Jag har nämligen varit i Borlänge! Som vanligt ;)
Mamma tyckte jag skulle följa med och bada  i Långsjön, så jag gjorde självklart det! =)
Åh vad skönt det var och bara ligga och slöa och ta sej ett dopp då och då..
Skönare än att ligga här hemma och svettas ihjäl iaf!

Fick premiärbada en ny bikini som jag köpte idag.. Glömde ju min här hemma, klantskalle!
Som tur är, var det ett RIKTIGT BRA köp.. 
Är jättenöjd! Satt bra för en gångsskull, och skön att bada i dessutom =)


Men nu kära läsare tänker jag ge er en uppmaning! Var solrädda!
Inte FÖR rädda såklart..
Här är några tips på hur man är strandsmart!

1. Självklart är prio ett att ha en bra solskyddsfaktor.. 20 helst mer!
Jag använder Niveas solskydd för tillfället och tycker det har funkat bra!

2. Sitt i skuggan så mycket som det bara går.. Man blir faktiskt brun ändå, och utan att bränna sej!
Det är faktiskt DET som är det farligaste!

3. Be din partner eller vän kolla efter prickar och hudförändringar!

4. Lyssna på din kropp.. Sitt inte och pressa om det känns obehagligt varmt och svider..

5. Hoppas i och bada om det blir för varmt. Man blir brun i vattnet också! Men tänk på att man känner inte lika väl om man håller på och bränna sej där, som på land..

6. Tänk på huvudet också! Ha kepa eller svalka skallen ibland.. Skitskönt jag lovar!

7. Drick extremt mycket vatten!

8. Skyl ställen som ni börjar bli brända på eller kanske redan HAR bränt er på, om ni nu råkar göra det..

9. Använd "After sun" . Svalkande och skönt efter en dag på stranden! Kolla innehållet så Aloe Vera finns med! Kan hända det finns med i alla sånna produkter, men kanske mer eller mindre!
 
Jag använder Niveas!


Och sen sist men absolut inte minst..
Ha det görskönt på stranden och njut!




Postat av: Jeanette

haha o ja går tvärtemot för att vara strandsmart enligt dig. använder inget skydd, ligger bara o pressar i solen. dricker vatten men ej så mkt som ja borde, ja hade brännt mig mig men solade på ändå =O fast nu ha ja flagnat bort de.

FAST ja hoppar i sjön flera ggr.

vi ha fått en ny bil =O

2009-07-01 @ 08:54:25
Postat av: Michaela

tack.

ja det hoppas jag med.

2009-07-01 @ 10:04:49
URL: http://mickejla.blogg.se/







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0