Kloka ord?!

Jag har precis läst nåt så jäkla bra! Smaka på det här!

"Jag undrar ibland över vad det är som gör att maten är starkare än oss själva? Helt på riktigt...om vi ska vara helt ärliga. En ruta choklad, en banan, en cheesburgare, ja men whatever....hur kan en banan bestämma över mig? Hur kan en jävla cheesburgare få mig till att ställa mig i en lång kö, vänta, vänta och återigen vänta.....slösa min tid, mina pengar och mitt liv för dennas skull?" /http://kattasfett.se/



Hur smakade det där då? Jag tycker det smakar sanning och kloka ord. Tänk att man ställer sig i kön in till McDonalds fast man vet att det inte är bra för kroppen.. Tänk att mat kan få en att må så jäkla dåligt. Tänk att mat till och med kan göra att en människa får bullimi och anorexi. Det är helt sjukt egentligen hur mycket maten bestämmer över oss..
Och visst är det en tankeställare?





Postat av: Jeanette

Ja fatta ej?

2011-04-15 @ 12:24:01







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0